[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 23:30:31 EEST

    Anlatamadigim nokta su paket alir orda bir tabir. Sizin anladiginiz ise =
    gercek anlamda almak. Paket gelir tum paketi kernel alir ve headerlara =
    gore islem yapar. Netfilter sadece headerlarla ilgilenir paketle =
    ilgilenmez paketi elde etmeye calismaz. Datapipe ta tum paket islem =
    gorur paketin icerigi onemli degildir ama datayi elde etmeye calisir ve =
    tekrar olusturmak icin elde etmek zorunda. Ornegin bir encriyption veya =
    sikistirma varsa bunu cozmek zorunda veya bir ascii binary donusup =
    gerekiyorsa yapmak zorunda cunku datanin 2. bir yazilim tarafindan =
    islenmesi gerekiyor. Ama netfilter sadece ve sadece ip headerini degisir =
    datayi umursamaz elde etmeye calismaz tekrar yollar. Netfilterin Kernel =
    icinde gomulu olmasinin avantajida budur Applicationlarla hic muhabbete =
    girmez Kullanici katmanina cikmaz. Paketi alir dan kastettigim paketi =
    tum islemlerden gecirir datayi elde eder. Belki paket demem hatali =
    datayi alir dersek daha dogru olabilir. Kisacasi bildigimi anlatamiyorum =
    galiba :o)

    Mailinizi gayet dogru okudum. Evet burda bir sorun yok zaten. Sorun su =
    ki irc.xxx.com adresinin DNS te web server olacak bilgisayara degil irc =
    server olacak bilgisayara tanimlanmis olmasi. Arkadasin sorusu suydu =
    zaten Benim irc.xxx.com DNS te 10.1.1.1 gibi bir makinaya tanimli =
    olacak. Ama irc.xxx.com icin web isteklerim baska bir makinada olacak.

    Siz irc serverda irc.xxx.com a yonlendir derseniz irc server olan =
    makinanin ip sini cozmus olacaksiniz (10.1.1.1). Ama arkadas diyorki =
    irc.xxx.com icin web istekleri baska bir makinaya gitsin. DNS ten cozmek =
    isterseniz dns ler irc server olan makinaya tanimli oldugundan =
    10.1.1.1'i cozecektir. web server olan makinayi degil. Bu yuzden irc =
    server uzerindeki

    > header("Location:http://irc.xxx.com");=20
    =20
    yine irc serverin ipsini verecektir. Oraya web server olan makinanin ip =
    sini yazmaniz dogrusu. Dolayisiyla bilmeden loop yapmis oldunuz. =
    Anlatmaya calistigim bu. Redirect olayinin isleyisiyle bir sorunum yok. =
    Sadece mantik hatasi yapiyorsunuz.Ha bu arada kacirdigim bir nokta varki =
    sayfa bulunamadi demicektir dediginiz gibi loop olustugundan =
    bahsettiginiz hatayi verecektir. Eger yine cumlelerim karisik geldiyse.

    Ornek vererek aciklayayim

    10.1.1.1 ----> IRC Server (irc.xxx.com)
    10.1.1.2 ----> Web Server (irc.xxx.com:80)

    DNS'te irc.xxx.com =3D 10.1.1.1

    IRC server uzerinde Web yonlendirmesi yaparsaniz eger

    header("Location:http://irc.xxx.com"); Yanlis cunku DNS 10.1.1.1 =
    cozecek.

    Header("Location:http://10.1.1.2"); Dogru

    Sanirim Maille tartistigimiz icin kendimizi anlatamiyoruz Bilgisayarci =
    olmanin dezavantaji olsa gerek :o).=20