[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 17 Apr 2003 - 00:02:00 EEST

    Tam olarak nasi aciklanir bilmiyorum ama aciklamasi soyle. Herhangi bir =
    hedefe gidecek paketlerin bu hedefe baska bir araci makina yolu ile =
    yonlendirilmesidir. Ornek verecek olursak soyle

    A ip li makinanin 10. portunu B ip li makinenin 20. portuna pipe =
    yapiyorsunuz. Bu sayede herhangi biri A makinesinin 10. portuna =
    baglanmak istediginde sizi bu makine uzerinden B makinesinin 20. portuna =
    baglayacaktir. Bir nevi tunelleme gibi bir olay. Bu sayede veriler once =
    A makinesinin 10. portuna gidecek oradanda B makinesinin 20. portuna =
    yonlenecektir tabiki baglanan sahis A makinasina baglandigini =
    dusunecektir. Ama irc icin biraz mantiksiz duruyor cunku baglanan herkes =
    A makinesinin 10. portundan servera baglanmis gibi gozukecek. Bu yuzden =
    onceki mailde de bahsettigim gibi server turu sistemler icin =
    uygulanabilir deil. Cunku hem gecikme olacak hem trafik 2 makine icinde =
    artacak hemde loglama turu olaylar yapilamayacak. Bu yuzden firewall ile =
    yapmak daha mantikli.

    =09