[linux-network] fetchmail ve sendmail

---------

From: fr (freddy_k2033@yahoo.com)
Date: Mon 07 Apr 2003 - 13:48:04 EEST

    Selamlar,
    sirketin ISP'de tutulan mail sunucusu ile
    bantgenisligi problemi olan bir hat ile bagliyiz.
    haliyle kullanicilarin buyuk dosyalari gondermeleri
    problem oluyor. mail boyuna kisitlama getirince daha
    da kotu bisey oluyor, once tum dosyayi sunucuya
    gonderiyor, sunucu ayni buyuk dosyayi gonderene geri
    gonderiyor.

    ben istiyorum ki,
    bir mail sunucu da yerelde kurayim, her dakika
    fetchmail ile ISP sunucusuna gelmis mailleri yerele
    cekeyim, kullanicilar da yereldeki makinayi kullanarak
    mail gondersinler. (exchange sanirim buna benzer bir
    sekilde calisiyor)

    bunun icin isp'deki mail sunucusuna(sendmail) neler
    yapmaliyim?
    fetchmail ile teker teker kullanicilarin maillerini
    cekebiliyorum ama tum kullanicilarinkini nasil
    yapacagim? yani her kullanici icin ayri ayri cron mu
    tanimlamam gerek?
    bir de her yeni kullaniciyi her iki sunucuda da mi
    tanimlamam gerekiyor? sadece yerel sunucuda kullanici
    tanimlasam ve isp sunucusu tum mailleri tek posta
    kutusunda birlestirse, ben sadece onu alip yereldeki
    posta kutularina dagitayim gibi bir cozum var midir?

    tesekkurler,
    Fr.