[linux-network] Re: [linux-network] Re: (Yapmak Istedigimiz) Yük Dengeleme mi?

From: Tarik AKTAS (linuxforum@web.de)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 17:58:32 EEST

Merhabalar.

> Oncelikle soyle bir metot deneyebilirsiniz. Kernel Router baglantilari dilediginiz gateway uzerinden yonlendirebilir. Bu is icin firewall uzerinden paketleri isaretlersiniz. Sonrasinda gateway belirlersiniz.
>
> Sonrasinda biraz ugrasarak caveat ve qdisc ile kuyruk disiplinlerini belirleyip yuku dagitmayi denersiniz.
>
> Ilk metot size, genis anlamda dilediginiz baglantinin dilediginiz modemden yapilmasini saglama imkani getirir. Tum clientler esit oranda internet kullaniyorsa clientleri net masklarla ayirip her birinin hangi modemden gitmesi gerektigini belirtirsiniz.

Clientleri net masklarla ayirip her birinin hangi modemden gitmesi gerektigini belirtip ayarlayinca karsimiza soyle bir sorun getiriyor. Gitmesi gereken modem down olunca iletisim kopuyor. Biz modemi up yapana kadar siradaki kullanicilar bekliyor. Ama biz hemen bu kullanicilari diger up olan modemlere yonlendirilmesini istiyoruz.

> Ikinci metot ise daha garantili olarak belli bir latency ve throughput garantilemenezi saglar. Ilkinde bir gruptaki bir kac kullanici modemi kolayca doldurabilir, diger kullanicilar ise bos duran oteki modemlere ulasmak yerine siralarini beklerler. Fakat bu metot sadece sizin VPN icin faydali olabilir. Cunku her iki tarafta da birer sunucu gerekir. Anlatmasida bir mail degil, mail seminer konusu olabilir. Fakat bunu yaparsaniz, VPN duzenegine ihtiyaciniz olmaz, hatta VPN'Dekinden daha fazla guvende olursunuz.

Acikcasi burada tam olarak neyi kastettiginizi kavrayamadim.

> iptables ile paketleri isaretleyin, iproute2 ile bunlari gidecegi yere yonlendirin. Nasil yapilacagi icin, Ankara'daki son IPTABLES seminerinin notlarina bir gozatin.
>
> Bu arada, Advanced-routing HOWTO yu 4-5 kez okuyun. Burada sorununuzu cozecek pek cok akrobasi hareketinin nasil yapilacagina dair bilgi mevcut.

Bu onerilerinizi yapacagim.

Routing islemini o kadar test etmem ragmen bir turlu teorik olan seyleri pratikte islemedi yada yapamadim.

Route table da birden fazla girdiginiz default gateway leri, sistem route yapacagi zaman route table a ilk girdiginiz degil, Route printe ile gordugumuz ilk default gateway hangisi tanimli ise onun uzerinden cikis yapiyor. Yani aslinda diger tanimli olan gateway lerini bir onemi yok. Ilk tanimli gateway down ise, sistem hala paketlerini ona yollamaya calisiyor. Aslinda butun hersey routing isleminde takilip kaliyor. Bu routing islemini cozersem sorunun cozulecegini tahmin ediyorum.

Yardimlariniz onerileriniz icin tekrar tesekkur ederim. Bu konuyla ilgili olarak arastirmalarima ve testlere devam edecegim. Bu konuda onerileriniz olursa sevinirim.

Iyi Calismalar Dilerim.

Nur noch ein E-Mail-Postfach, aber alle alten Adressen behalten? Kein Problem!
WEB.DE FreeMail als Kommunikationszentrale: http://freemail.web.de/?mc=021125