[linux-network] RE: [linux-network] Re: [linux-network] Re: (Yapmak Istedigimiz) Yük Dengeleme mi?

From: Bora Eresici (TC-OB-HAL) (Bora.Eresici@global-bilgi.com.tr)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 17:08:23 EEST

http://web.linux.org.tr/cgi-bin/listeci burdan cikisini yapabilirsin.

-----Original Message-----
From: cansin tahirogulari (co.uk) [mailto:tahirogullari@digicom.com.tr]
Sent: Friday, September 20, 2002 5:03 PM
To: linux-network@linux.org.tr
Subject: [linux-network] Re: [linux-network] Re: (Yapmak Istedigimiz)
Y=FCk Dengeleme mi?=20

BU GRUPTAN NASIL =C7IKILIYOR.

----- Original Message -----
From: "Serdar Koylu" <serdarkoylu@fisek.com.tr>
To: <linux-network@linux.org.tr>
Sent: Friday, September 20, 2002 7:16 PM
Subject: [linux-network] Re: (Yapmak Istedigimiz) Y=FCk Dengeleme mi?

> Selamlar..
>
> 20 Sep 2002 14:20 EEST tarihinde yazm=FD=FEs=FDn=FDz:

icin
ayda 1.700 euro gibi cok yuksek bir para oduyoruz. Bu maliyetler bize
acikcasi cok pahaliya geliyor. Yapmak istedigimiz ise 4 Dsl alip (aldik) =
Lan
trafigini Dsl ler uzerine parelel olarak tasimak. Eger lan trafini 4 =
DSl
lere degilde 1 dsl e dagitip verince bu sefer de Internete cikis =
darbogazi
yasiyoruz. 1 DSl in 128 cikisi var. 4 Dsl parelel olarak kullanirsak =
4*128
oda 512 cikis yapiyor buda bizim LAn icin yeterli geliyor.

> Bu is icin routing yeterli aslinda. Ama neden is yapmadigi ayri bir =
soru.
Gordugum kadariyla sistem bir hayli karisik ve onceden olceklenme =
yonunde
planlama yapilmadan, mevcut sisteme yamalar yaparak olusturulmus.

> VPN Mevzusunuda aciklayinca sisler daha cok dagiliyor. Sizin =
istediginiz,
4 hattan yapilan cikis, VPN icin ayni hedefe ulassin, bant genisligi =
efektif
olarak 512K olsun gibi bir isteginiz var. Cunku 128K yeterli gelmiyor
saniyorum.

> Diger yandan VPN programi yogun kullanilmiyor, dahasi LAN clientleride
isin icine giriyor. Bu nedenle boyle oluyor gibi bir sorun yasiyorsunuz.

> Eski kernelin icindeki routerin gateway selection algoritmasi, kuyruk
dolunca bir sonraki yonlendiriciye gecme yonteminin kullaniyordu. =
Elbette
metric vs. oncelikli degerler. Ynisini bilmiyorum :( Fakat degistigini =
de
sanmiyorum. Fakat denemissiniz, sorununuzu cozmemis. Bu nedenle yeni
yontemler uygulamak gerekiyor.

> Oncelikle soyle bir metot deneyebilirsiniz. Kernel Router baglantilari
dilediginiz gateway uzerinden yonlendirebilir. Bu is icin firewall =
uzerinden
paketleri isaretlersiniz. Sonrasinda gateway belirlersiniz.

> Sonrasinda biraz ugrasarak caveat ve qdisc ile kuyruk disiplinlerini
belirleyip yuku dagitmayi denersiniz.

> Ilk metot size, genis anlamda dilediginiz baglantinin dilediginiz =
modemden
yapilmasini saglama imkani getirir. Tum clientler esit oranda internet
kullaniyorsa clientleri net masklarla ayirip her birinin hangi modemden
gitmesi gerektigini belirtirsiniz.

> Ikinci metot ise daha garantili olarak belli bir latency ve throughput
garantilemenezi saglar. Ilkinde bir gruptaki bir kac kullanici modemi
kolayca doldurabilir, diger kullanicilar ise bos duran oteki modemlere
ulasmak yerine siralarini beklerler. Fakat bu metot sadece sizin VPN =
icin
faydali olabilir. Cunku her iki tarafta da birer sunucu gerekir. =
Anlatmasida
bir mail degil, mail seminer konusu olabilir. Fakat bunu yaparsaniz, VPN
duzenegine ihtiyaciniz olmaz, hatta VPN'Dekinden daha fazla guvende
olursunuz.

> Ilk metod basittir:
>
> iptables ile paketleri isaretleyin, iproute2 ile bunlari gidecegi yere
yonlendirin. Nasil yapilacagi icin, Ankara'daki son IPTABLES seminerinin
notlarina bir gozatin.

> Bu arada, Advanced-routing HOWTO yu 4-5 kez okuyun. Burada sorununuzu
cozecek pek cok akrobasi hareketinin nasil yapilacagina dair bilgi =
mevcut.

uzerinden
VpN servera baglantilar var. Biz bu baglantilari da Dsl uzerine =
tasimak
istiyoruz. Yani VPN clientlar DSl uzerinde baglanacaklar.

> Aslinda size oncelikle tasiye edecegim gerekli dokumanlari okuduktan =
sonra
bastan yeni bir network plani cikarmaniz. Bilhassa su routing filan =
yapan
tarafta. Boylece elinizdeki sisteme yama yapmak yerine en bastan bir =
sistem
olusturmus olursunuz ve bunu imkan ve ihtiyaclariniza yonelik olarak
hazirlarsiniz. Buyuk ihtimalle yeni donanim veya yazilim =
gerekmez.Clientler
icin buyuk yapilandirma istekleride cikmaz. Dahasi uzun vadede cok daha =
az
isgucu ile sorunu cozmus olursunuz.