[linux-network] Squid te virus problemi

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 17 Sep 2002 - 15:44:25 EEST

Selamlar;
Bu gün squidde yaşadığım bir problemi anlatmak istiyorum. Network teki bir
makinaya sanırm nimda türü bir worm bulaşmış ve proxy üzerinden aşırı
derecede bir bağlantı isteği yayıyor. Makinanın üzerimde Gbit ethernet
olduğu için bunu kaldırabildiği kadar kaldırıyor fakat birden squid
çalışmamaya başladı. Çalışır çalışmaz anında düşüyordu. Sora access.log
dosyasına artık bişey yazamadığını gördüm. Dosyanın yaklaşış boyutu 2 Gb
olmuştu. Viruslü makinayı engelledikten sora squid i çalıştırmak için
access.log dosyasını silmek zorunda kaldım. Squid acaba log dosyası 2 gb ı
geçince neden down oluyor. 2. si Bu viruslu bilgisayarları engelleyebilmenin
bir yolu varmı. En azından viruslerin iis açıklarını denediğini unicode
kastığını biliyoruz. Bunları iptables la nasıl engelleyebiliriz. Bu tür
viruslu makinaları otomatik engellemenin bir yolu varmı?
Yardımlarınızı bekliyorum
İyi çalışmalar.