[linux-network] Fw: [linux-network] Re: squid ram miktarı

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 16 Sep 2002 - 14:03:57 EEST

 Selam
 Açıkçası dediğiniz üzere ram miktarı gibi parametrelerin optimumunu bulmak
 squid için gayet zor. Ben size sistem özelliklerini sayayım buna göre
sizler
 tavsiyede bulunun.

 4x 700 Mhz Xeon işlemci ve 1 GB Ram. Sistemdeki kullanıcı sayısı Sarg da
gösterilen 800-900 arası ama 1000 i geçmesi muhtemel. Dediğim gibi 18 GB
cache boyutu var SCSI hdd ve squid aynı zamanda firewall ve transparan
olarak çalışıyor ve async-io desteği ile derlenmiş durumda yani birden fazla
squid process sürekli aktif durumda.Aynı zamanda firewall olduğu için bir
kısım NAT işlemleride yapıyor. Ama en azından dışarı çıkışta bir engelleme
yok trafik açık. Yani Makina sıksık NAT yapıyor diyebiliriz. Bu durumda siz
olsanız ne kadar ram ayırırdınız ve ne gibi optimizasyon ayarları
yapardınız.
Saygılar