[linux-network] Re: squid ram miktarı

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 14:39:30 EEST

Selamlar..

Bu RAM miktari squid'in kullanabilecegi minimum degeri verir. Eger sistem memory pool'da bos shared memory varsa squid bunu cekinmeden kullaniverebilir.

Bu RAM, in-transit object cache, hot object cache, FQDN cache, DNS Cache olarak kullaniliyor. Yani sonucta diskteki cache'in bir cache'i olarak dusunmeyin. Bunun icin bellekte ne bulduysa kullanabilir squid. SWAP sagolsun der sadece..

Eger makinde uzerinde kayda deger baska bir servis yoksa ne kadar cok RAM verirseniz isler o kadar hizli yuruyecektir. Cunku FQDN Cache, DNS Cache ve HOT OBJECTS cache o kadar genis olacaktir. Diger yandan disk cache olmasa bile squid bu cacheleri tutar. Yani Disk cache size'dan bagimsizdir. 13K average object size icin tipik 1G cache'deki FQDN ve URL sayisina gore 6 MB iyi bir secimdir. Ama Cache'niz kucuk fakat baglantiniz coksa daha fazla RAM gerekecektir.

Squid tam bir RAM ve CPU canavaridir. Ciddi bir Proxy server icin gercekten guclu, en azindan bolca RAM'e sahip bir makine tercih edin. Merak etmeyin, ona verdiginiz her baytin karsiligini verir.

Saygi ve sevgiler..

12 Sep 2002 15:49 EEST tarihinde yazmışsınız: