[linux-network] Re: Birkaç Soru

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 06 Sep 2002 - 14:27:17 EEST

Süleyman YILMAZ wrote:
> Merhabalar
>
> Linux 'a yeni başladım. Network konusunda bir şeyler öğrenmek için bir kaç kitap okudum. Orada dikkatimi çeken bazı konularda sorularım var.
>
> 1. Tamamen kapalı bir ağda (internete ve diğer ağlara bağlı olmayan bir ağ) kendi istediğim bir IP adres bölümünü kullanabilirmiyim. 192.168.X.X veya 169.254.X.X adreslerinimi kullanmak zorundayım.

Evet, fakat ileride Internet'e bağlanır ve sizin IP'lerinizin asıl
sahibi olanların ağlarına ulaşmaya çalışırsanız sorun yaşarsınız.

> 2. internete çıkan bir ağda, ağdaki makineler için kayıtlı bir ip adresi almak zorundamıyım?.

En az bir adet IP adresiniz olmak zorunda. Genelde bu işlem sizi
Internet'e bağlayan kurum tarafından yapılır.

Siz IP adresi tahsis ettirmemişseniz, sizi Internet'e bağlayan kuruma
ait bir IP adresini verirler. Isteseniz de istemeseniz de bir IP'niz
olur yani.

Gerçek IP no'su olmayan makinalar, IP Masquerade gibi yöntemlerle
Internet'e erişebilirler -- yani gerçek IP'si olan makina, bütün trafiği
üzerinden geçirir.

Esen kalın,
Deniz