[linux-network] Re: iptables postrouting prerouting

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 17:40:38 EEST

Merhaba,

02.10.2002, 17:15, Gürkan KARABATAK wrote:
GK> iptables -t nat -I PREROUTING 1 -s $LAN -d 1.2.3.4 -p tcp --dport 80 -j
GK> ACCEPT
GK> Bu satırı başa yazdığınızda hedefi 1.2.3.4 olan tüm paketler direk olarak
GK> alınır ve daha sonraki satırlar es geçilir. Bu sebeple daha aşağıda olan
GK> 3128 e yönlendirme kuralı uygulanmaz. Kuralı deneyin doğruluğunu
GK> göreceksiniz.

Denemistim zaten. Bu kurala uyan bir paket LAN'dan geldigi zaman
kabul edilecek ama sonra ne olacak? :) Hemen arkasindaki yine
prerouting zincirindeki 3128'e yonlendirme kuralina uydugu icin
onunla squid'e yonlendirilmis olacak. Yani localhost'ta calisiyor
olsaydim dediginiz belki olurdu ama paketi ic agdan gonderdigim icin
mutlaka paketi bir yere route edebilmek gerekiyor. Bu kural da
paketi bir yere yonlendirmediginden ve paket bir sonraki squid icin
olan yonlendirme kuralina uydugundan ise yaramiyor.

Benim yapmak istedigimin galiba bir cozumu yok. Cunku prerouting
postrouting'ten önce ve masq veya snat tanimlarini postrouting'e
girebiliyoruz. Dolayisiyla LAN'dan gelen paket hep önce Squid'e
gönderiliyor.

sevgiler

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr