[linux-network] Re: iptables postrouting prerouting

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 12:57:29 EEST

Selam
Sanırım Transparant proxy kullanıyorsunuz.
Squid le sizdeki sorunlar bazen benim de başıma geliyor. Hiç sebep yokken
bazı sayfalara giremiyorsunuz. Eğer squid Transparan olarak çalışıyorsa
PREROUTING tablosunda şöyle bir tanımlama olmalı

iptables -t nat -A PREROUTING -s $LAN -p tcp --dport 80 -j REDIRECT
(DNAT) --to (Squidip:)3128

Ya da bunu gibi bir satır vardır. Bu satır hedef portu 80 olan paket
sistemde route edilmeden önce 3128 portuna yönlendirilir. POSTROUTING ise
route edildikten sonraki tanımlamalar olduğu için sizin yaptığınız maskeleme
tanımlamaları paket 3128 e yönlendikten sora gerçekleşiyor ve squid e
yönlenmesine engel olamıyorsunuz. Bunun içib yapmanız gereken tanımlama
şöyle olmalı

iptables -t nat -I PREROUTING 1 -s $LAN -d 1.2.3.4 -p tcp --dport 80 -j
ACCEPT

Bu tanımlamayı yukarıdaki gibi PREROUTING tablosunun başına yazarsanız
hedefi 1.2.3.4:80 olan tüm paketler bu satırla karşılaşıp direk routing e
alınacaktır ve squid ile ilgili kurala uğramayacaktır.

Kolay gelsin.