[linux-network] Re: Postfix Mail Problemi

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 28 Nov 2002 - 16:45:48 EET

On Thu, 2002-11-28 at 16:16, Davut Topcan wrote:

> Iste burada haksizlik yapiyorsunuz cunku elde olan dokumanlarla Sendmail'i
> kurup calistirmistim ayrica Postfix'le ilgili olan sunumuda inceledim zaten
> baska turkce dokuman yok.Ayrica www.postfix.org adresindeki(her ne kadar
> ingilizce bilmesemde) howto'larida kismen inceledim.

Yukarida benim yazdigim cumle konuya kavramsal duzeyde hakim
olmadiginiza iliskin bir degerlendirmeydi. E-posta gondermenin IMAP ile
ilgisi olmadigini bilmemeniz nedeniyle, kavramlara (mesaj nasil
gonderilir, hangi programdan bu surecte ne yapmasi beklenir vb.)
yeterince hakim olmadiginizi dusundugumu yazdim. Bu, sizin sendmail
kuramayacaginiz anlamina gelmez. Ben de Java uygulama sunuculari ile
ilgili hic deneyimim olmadan Java Application Server kurabiliyorum.

> "Onyargi" olarak degerlendiriyorum ve bundan sonraki maillerinizde de bu
> tur(yavas ogrenme) gibi ozel konulara, kisisel maillerde yer vermeyeceginizi
> umit ediyorum.

Sizin icin "Davut bey yavas ogrenebiliyor" mu demisim? 1 dakikada okuyup
2 dakikada yanitlarsaniz boyle oluyor iste... :) Ben, "yardim etmek
isteyenler olarak yanlis strateji izledigimiz icin hem yardimimiz
verimsiz oluyor, hem de sonucta Davut bey yavas ogreniyor" cumlesini
sarfettim. Dilerseniz arsivden tekrar okuyabilirsiniz. Sizin ogrenmek
ile ilgili sorununuz oldugunu ifade eden bir cumlem soz konusu bile
degil...

Iyi tanimadigim birisinin kisisel ozellikleri ile ilgili bir
degerlendirmenin listede yapilmayacagini bilirim; bunu yapmaya da
calismadim.

Bence mesajimi anlamaya calismiyor, icerisinden sivri gorunen sozcukleri
ayiklayarak "saldirima yanit uretmeye" calisiyorsunuz. Ben saldirmiyorum
ki...

> Bu listeye atilan sorularda genelde konu bilinmedigi icin soruluyor bilinse
> zaten neden sorulsun.Sizde > konuya ayni sekilde yaklasiyorsunuz
> konuyu cevaplamak yerine(bazen) direk
> kisisel elestiri yapmayi tercih ediyorsunuz (toplum olarak bize
> boylesi dahami eglenceli geliyor bilmem:) Madem kullanicinin konuyu
> bilmedigini anladiniz ya dokuman onerirsiniz yada size uygun bir
> yontemle anlatirsiniz.

Konuyu bilmek ve bir teknik probleme sahip olmak cok farkli seylerdir.
Bilmediginiz bir konuyu, ornegin "VPN nedir?" biciminde, listeye
sorarsaniz cok sert yanitlar almayi bekleyebilirsiniz. "Kardesim, git
azicik oku, sorun varsa sor yanitlayalim" diye...

Ancak "VPN anahtar degisimi esnasinda ... oluyor, nedendir?" diye
sorarsaniz cok guzel teknik yanitlar alabilirsiniz.

Arada cok onemli ve ciddi bir fark var. Ilk durumda kendinize en cok siz
yardimci olabilirsiniz, sorabileceginiz en cok "ben bu konuda ... turde
kaynaklar bulamiyorum, yardim edebilecek var midir" olabilir.

selamlar, iyi calismalar.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333