[linux-network] Re: Postfix Mail Problemi

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 28 Nov 2002 - 15:08:45 EET

Merhaba,
Davut Bey'in baslattigi bu thread'i izliyorum. Yardim etmek konusunda caba
gosteren herkesi de -gercekten- ve samimiyetle takdir ediyorum ama Davut
Bey'in asagidaki cumlesi konuya kavramsal duzeyde bile hakim olmadigini
gosteriyor:

=09"Ayarladigim bir user IMAP ile auth yapiyor mailleri
=09 gonderdi gibigosteriyor ama gitmiyor ve disaridanda
=09 mail alamiyor"

Davut Bey'i konuya hakim olmadigi icin yadirgamiyor ya da ayiplamiyorum;
ancak listede boyle bir tartismadan once hic dokuman okumamis olmasini da
kabullenemiyorum dogrusu... En az 15 mesajdir postfix, sendmail vb.
tartisiliyor ama soru soran arkadasimiz anlayacak altyapisini olusturmus
durumda degil.

Bence, Davut beye en guzel onerimiz "open relay", "mail relaying", MTA
konularinda yazilimdan bagimsiz kaynak onermek olabilir. Onun temel
sikintisinin Turkce kaynak bulmak konusunda oldugunu da tahmin ediyorum.
Aklima da onerecek Turkce kaynak gelmiyor; sizlerin onerebilecegi Turkce
belgeler var midir?

Akgul hocam... Davut beyin kavramsal bilgisini guclendirecek daha once
yazdiginiz bir seyler var miydi?

<DISCLAIMER>
Davut Bey ile daha once telefonda da sohbet ettik. Kendisi ile olumsuz hic
bir gecmisim yok, ogrenmek konusundaki cabalarini da destekliyorum. Ancak
yontem konusundaki (ortak) problemimiz nedeniyle hem o yavas ogrenebiliyor
hem de bizler cok verimsiz bir bicimde yardim edebiliyoruz; rahatsizligim
bundandir...
</DISCLAIMER>

sevgiler, selamlar,
-bd

On Thu, 28 Nov 2002, Davut Topcan wrote:

> [...]
>
> header_checks =3D regexp:/etc/postfix/header_checks
>
> debug_peer_level =3D 2
>
> debugger_command =3D
> =09 PATH=3D/usr/bin:/usr/X11R6/bin
> =09 xxgdb $daemon_directory/$process_name $process_id & sleep 5
>
> sendmail_path =3D /usr/sbin/sendmail.postfix
>
> newaliases_path =3D /usr/bin/newaliases.postfix
>
> mailq_path =3D /usr/bin/mailq.postfix
>
> setgid_group =3D postdrop
>
> manpage_directory =3D /usr/share/man
>
> sample_directory =3D /usr/share/doc/postfix-1.1.7/samples
>
> readme_directory =3D /etc/postfix/README_FILES
> alias_database =3D hash:/etc/postfix/aliases

---