[linux-network] Re: sendmail den mail atamiyorum

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sat 09 Nov 2002 - 00:50:28 EET

> hala mail atamamaktayim diger kullanicilarda ayni
> durumda
> sendmail.cf dosyasinda degisiklik yapmam gerektigini
> tahimin ediyorum ama hic bir fikrim yok
> sorunun tam anlatayim eger acces dosyasina bir ip veya
> bir domain yazarsam o ip veya o damaine serverlik
> yapan ipden mail atabiliyorum benim istedigim o
> domaine ait kullanicilkarin ip gozetmeksizin mail
> atabilmeleri relay domainse bu domaini yazdigimda hic
> bir cozum saglamadi

relay-domains,a bir domain adi yazmak, o domaine kayitli
IP'lere relay izni vermek demektir.
Sadece From adresleiren bakarak izin vermek mumkun,
local_relay turu bir opsiyonu .mc'ye yazarak yapmak mumnkun
ama, bu adres kolayca "fake" edilebilir, ve herekese relaya
acmis olablilirsiniz.

Sayet Sabit IP'niz yoksa isleri baska turlu cozmelisiniz.

access'i kullanarak bir seyler mumkun olabilir, son ahlinin
kuralalrini hatirlamiyorum

Sayet ISP'lerden rastgele IP'lerden baglaniyorsaniz ya

pop-before-smtp kullanmalisiniz yada SMTP Auth (STARTTLS)

sendmail icin bir cok alternatif var ama
sourceforce,da tutulan bir perl daemon vardi, en guzelelridne
biri.
kisaca yazilimi yuklmeniz ve sendmail.cf'i uyarlamanzi
gerekecek

En kolayi bence bu

Bunun pop3d ile dogrudan bir iliskisni hatirlamiyorum. sadedce
deamonla bir iki satūrda oynama gerekir.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul