[linux-network] Re: Hosting ve Network

From: Umt (php@kakalak.org)
Date: Sun 15 Dec 2002 - 17:41:25 EET

herseyin ustunde root dns serverlar var. root dns serverlar registrar
firmalar tarafindan giris kabul ediyor. (ornegin: directnic)

mesela anyhost.org icin directnicte nameserver ip adresleri kayitli.
(ornegin) directnic bunlari benim adima root dns serverlara gonderiyor.
birisi www.anyhost.org adresine gitmek isterse once .org root serverlarindan
anyhost.org dns girisine bakiyor.

anyhost.org icin kayitli nameserver adresinde calisan dns server gerekli
diger kayitlari tamamliyor. iste biz son kullanicilara bakan tarafi burasi.
biz www.anyhost.org'un hangi ip'de olacagini soyleyebiliyoruz. Ama
anyhost.org icin hangi ip'ye bakmasi gerektigini root serverlar soyluyor...

root dns serverlar dunyanin her yerinde ve birbirleriyle senkron olarak
calisiyorlar. o yuzden yeni aldiginiz alan adinin aktive olmasi 1-2 gun
suruyor..

saygilar.