[linux-network] Re: Hosting ve Network

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Sun 15 Dec 2002 - 16:36:09 EET

Selamlar,

Sun, Dec 15, 2002 at 02:12:32PM +0200 , Orkun BALCI :
> [...]
>
> ?rnek ?zerinde anlatmak daha kolay olacak: Hosting firmas? a?maya karar verdim diyelim. Soru 1: Hangi os'u ?nerirsiniz. Linux ?nerirseniz hangi distro? Uygun bulunan os'u y?kledim. At?yorum redhat y?kledim. Apache'mi kurdum. SQL server? kurdum. Yaln?z bir makinada birden ?ok host duruyor. Bunlar? nas? yapcam? Diyelim hostlar www.zartzurt.com www.gereksiz.com www.isimsiz.com olsun. Internicin serverlar?nda bu ??? i?inde ayn? ip'yi vericem dimi? E?er ayn? ip'yi verirsem nas?l yapmam gerekir, farkl? ip'lerle yapmaya ?al???rsam tek makina ?zerinden neler yapmam gerekir? (Ufak not: Farkl? ipler derken bir ip blocku ald???m? varsay?y?orum).

Unix ve turevlerini tercih etmenizi oneririm. Tabi bu soruyu bize
sordugunuza gore ilk onerimiz de Linux olacaktir. Linux'u secmeniz pek
cok artisinin yaninda kolay yardim ve destek alabilmenizi de beraberinde
getirecektir.

Linux ile sunucularini kurdugum hosting firmalari gayet memnunlar.
Linux'un sagladigi esnek yapi ile yalnizca birkac komut ile (cogu
kendilerine saglanan arabirimler ile) hizmet sagliyorlar. Performanstan
bahsetmeye hic gerek var mi bilmiyorum. Bir ornek isterseniz herbiri
~300 domain icin web ve mail hizmetleri veren 512MB Ram'li PIII
makinalar kullaniyor bir tanesi.

Ama Mustafa Hoca'mizin da belirttigi gibi hizmet vermeyi dusunuyor
iseniz bilgilerinizin saglam ve deneyimleriniz ile pekismis olmali.
Beklenmedik herhangi bir durum ile karsilastiginizda cabuk
cozumler uretebilmelisiniz. Bu yuzden kendinizi iyice gelistirmeden tek
basiniza yola cikmaniz size zarar olarak donebilir.

Bu yuzden sunucu ile ilgili sorularinizi arastirarak, deneyerek
ogrenmeniz en uygunudur. Cikan sorunlara bu listeden cevap
arayabilirsiniz yine.

> Soru 2: ?u andaki hosting firmalar? nas?l ?al???yor? Adamlar diyorki sizin hostunuzu direk internice kay?t ettiriyoruz ama adamlar 2 tanede dns server adresi veriyolar onlar ne?

Bu soruya Deniz hanim cevap vermis

iyi calismalar,

--
Baris Metin