[linux-network] Re: Hosting ve Network

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Sun 15 Dec 2002 - 14:59:16 EET

Pazar 15 Aralık 2002 14:12 tarihinde şunları yazmıştınız:
> [...]
> verdim diyelim. Soru 1: Hangi os'u önerirsiniz. Linux önerirseniz hangi
> distro? Uygun bulunan os'u yükledim. Atıyorum redhat yükledim. Apache'mi
> kurdum. SQL serverı kurdum. Yalnız bir makinada birden çok host duruyor.
> Bunları nası yapcam? Diyelim hostlar www.zartzurt.com www.gereksiz.com
> www.isimsiz.com olsun. Internicin serverlarında bu üçü içinde aynı ip'yi
> vericem dimi? Eğer aynı ip'yi verirsem nasıl yapmam gerekir, farklı
> ip'lerle yapmaya çalışırsam tek makina üzerinden neler yapmam gerekir?
> (Ufak not: Farklı ipler derken bir ip blocku aldığımı varsayıyıorum).

Aynı ip'i verirseniz, Apache'nin mod_vhost modülünü kullanacaksınız.

Aynı ip'i vermez iseniz, makinanızı çok ip'e cevap verir şekilde
ayarlayacaksınız ve Apache ayarlarında bu ip->alan adı eşlemesini
göstereceksiniz.

> Soru 2: Şu andaki hosting firmaları nasıl çalışıyor? Adamlar diyorki sizin
> hostunuzu direk internice kayıt ettiriyoruz ama adamlar 2 tanede dns server
> adresi veriyolar onlar ne?

Direkt internic kaydı diye bir şey yok.
Siz kayıt kurumu (registrar'ınıza) bu alan adını falanca filanca DNS bilir
diye ayar yaparsınız. Size verilen DNS sunucuları bu DNS sunucuları.
Hosting firması da bu sunucularda ilgili alan adının bulunması için gerekli
ayarları yapar.

Esen kalın,
Deniz