[linux-network] Re: Hosting ve Network

From: Orkun BALCI (karatekid@softhome.net)
Date: Sun 15 Dec 2002 - 14:31:04 EET

Teşekkür ederim.

> Merhabalar,
>
> Bu kadar az bilgiyle hosting isine soyunmamak lazim.
> linux.org.tr, lkd.belgeler.org, seminer.linux.org.tr den
> baslayin
>
> benim eski bir kitapcigim var:
> akgul.nom.tr/yazilar/Kitap/
> altinda.
> Piyasadan linux, network, apache konusunda kitap
> bulabilirsiniz.
> benim kitapcikta DNS ve apache konsunda ardaiklarinizi
> bulursunzu ama baska belgelerde var.
>
> Saygilar
> Mustafa akgul

verdim diyelim. Soru 1: Hangi os'u önerirsiniz. Linux önerirseniz hangi
distro? Uygun bulunan os'u yükledim. Atıyorum redhat yükledim. Apache'mi
kurdum. SQL serverı kurdum. Yalnız bir makinada birden çok host duruyor.
Bunları nası yapcam? Diyelim hostlar www.zartzurt.com www.gereksiz.com
www.isimsiz.com olsun. Internicin serverlarında bu üçü içinde aynı ip'yi
vericem dimi? Eğer aynı ip'yi verirsem nasıl yapmam gerekir, farklı ip'lerle
yapmaya çalışırsam tek makina üzerinden neler yapmam gerekir? (Ufak not:
Farklı ipler derken bir ip blocku aldığımı varsayıyıorum).

sizin hostunuzu direk internice kayıt ettiriyoruz ama adamlar 2 tanede dns
server adresi veriyolar onlar ne?