[linux-network] is bankasinin sitesi masaüstünde sunucu ve digerleri

From: Murat Akyıldız (murat@internetiseviyorum.com)
Date: Sat 03 Aug 2002 - 11:20:04 EEST

herkese merhaba ve iyi calismalar
linux'la tanisali yaklasik 6 ay oldu. 6 ay boyunca linux.org.tr listesind=
eki=20
mailleri okuya okuya, bir bu s=FCr=FCm=FC bir o surumu yukleye yukleye so=
nunda bir=20
arkadasin dedigi gibi kucuk bir penguen olarak yuzmeye basladim. su anda=20
universitede masamin uzerinde gunluk islerimi yaptigim (openoffice ile te=
zimi=20
yaziyorum, data mining ile spss programinda yapamadigim istatistiksel=20
analizleri yapiyorum, derslere kpresenter ile sunumlar hazirliyorum) suse=
 8.0=20
prof. yuklu bir bilgisayarim var. bu bilgisayar ayn=FD zamanda dns calist=
iriyor=20
(aldigim internetiseviyorum.com adresini sunuyorum), apache ile sayfalari=
mi=20
goruntuluyorum. kendi mail sunucum var (bunun icin cok mutluyum). dhcp il=
e=20
ise gitmedigim gunlerde evdeki bilgisayarimdan isteki bilgisayarima modem=
le=20
baglanip kendime isp'lik yapiyorum. iki bilgisayarimda da linux var ve=20
bankacilik islemlerimin hepsini (kira yatirmak, su telefon faturasi vs.)=20
isteki bilgisayarimdan isbank.com.tr adresinden yapiyorum. Hem de bu isi=20
konqueror ile yapiyorum. tum java uygulamalarini calistirabiliyorum.)
Evet bunlari kurmak zor oldu. tartisma listelerini sabahlara kadar taradi=
gim,=20
"get out of here newbee" mesaji aldigim sorularim oldu. bug=FCn inaniyoru=
m ki=20
linux iyi bir yerde. Bencenker arkadasin dedigi gibi kisitlanmis degiliz =
ya=20
da kendimizi kisitlamak zorunda degiliz. dedigim gibi ben is bankasindan=20
islemlerimi yapabiliyorum ya da ntvmsnbc' nin yana dogru acilan menulerin=
i=20
goruntuleyebiliyorum. benim makinamda bunlar oluyorsa herkesinkinde olur=20
sanirim.=20
=09Bencenker arkadas java ile ilgili bir sorun yasiyor (is bankasi java i=
le=20
yurutuyor bankacilik islemleri isini). IBM'in gelistirdigi java 1.3 ile (=
suse=20
8.0 icinde geliyor) tum java uygulamalarini calistirabilirsiniz. Sun=20
firmasinin gelistirdigi java daha once hangi surumda denediysem is bankas=
ini=20
calistiramamisti. bu nedenle kullandiginiz linux surumune IBM java 1.3=20
yukleyerek is bankasi islemlerini yapabilirsiniz. onemli oldugunu dusundu=
gum=20
bir not da su java 1.4 daha sonra cikmis olmasina karsilik tum uygulamala=
r=FD=20
calistirmiyor (sebebini bilmiyorum). bu uygulamalar arasinda is bankasini=
n=20
sitesi de var.=20
daha once sormus oldugum sorulara yanit vermis olan kisilere, soru sorup =
ve=20
cevaplayip ogrenmemi saglayanlara ve tum dernek uyelerine tesekkurler.=20
iyi calismalar...