[Linux-masaustu] Re: Vodafone 3G Problemi

---------

[Linux-masaustu] Re: Vodafone 3G Problemi

From: Goksin Akdeniz <goksin_at_enixma.org>
Date: Thu, 12 Nov 2009 18:28:37 +0200

> Bildiğim kadarıyla APN= Access Private Network anlamını taşıyor. Genelde
> kurumsal firmalar GSM üzerinden kendilerine özel network iletişimi
> istediklerinde bu yolu tercih ediyorlar. Kısaca firmalar GSM
> operatörlerinden APN talep ettiklerinde çift taraflı bir VPN bağlantısı ile
> bu işlem devreye alınıyor. Firmalar APN ücretlendirmelerini aylık olarak bu
> networkten geçecek trafiğe göre ödüyorlar. İşin özeti APN bir havuz
> sistemi. İsim olarak internet yazdığınızda internet APN havuzundan bir ip
> alıyorsunuz ve ona göre ücretlendiriliyorsunuz.

Vodafone'nun kendi sitesinde APN konusunda açıklamalarını buldum.

[1] http://tinyurl.com/vodafone-apn

[2] http://tinyurl.com/vodafone-apn-LAN

Eğer kurumsal ağa -vodafonu bunu kurumsal LAN olarak tanımlıyor- bağlantısı
farklı oluyormuş.[2] 3G hizmetleri için ise ilk bağlantıda [1] anlatılıyor.
Bu durumda sanırım internet demek de hatalı olmuyor.

Ancak genede Vodafone yardım merkezine kullanıcı ayarları için danışmakta
yarar var. Yardımcı olmayacaklarını söyleyeceklerdir ama Windows için
kullanılan yapılandırma programında bu ayarlar için gereken kullanıcı adları
ve şifreleri bulunuyor olmalı.

[1]
http://help.vodafone.co.uk/system/selfservice.controller?CMD=VIEW_ARTICLE&ARTICLE_ID=2980&CONFIGURATION=1000&PARTITION_ID=1&RELATED_ARTICLE_CLICK=1&RELATED_ARTICLE_NAME=What%20are%20the%20internet%20settings%20and%20APN%20for%20Vodafone?

[2] http://www.vodafone-dataworld.co.uk/default.aspx?pageId=41

Gökşin Akdeniz