[Linux-masaustu] Re: Vodafone 3G Problemi

---------

[Linux-masaustu] Re: Vodafone 3G Problemi

From: Özkan ALTIKARDEŞ <ozkan.altikardes_at_guvenlihayat.com>
Date: Thu, 12 Nov 2009 10:15:32 +0200

Bildiğim kadarıyla APN= Access Private Network anlamını taşıyor. Genelde
kurumsal firmalar GSM üzerinden kendilerine özel network iletişimi
istediklerinde bu yolu tercih ediyorlar. Kısaca firmalar GSM
operatörlerinden APN talep ettiklerinde çift taraflı bir VPN bağlantısı ile
bu işlem devreye alınıyor. Firmalar APN ücretlendirmelerini aylık olarak bu
networkten geçecek trafiğe göre ödüyorlar. İşin özeti APN bir havuz sistemi.
İsim olarak internet yazdığınızda internet APN havuzundan bir ip alıyorsunuz
ve ona göre ücretlendiriliyorsunuz.