[Linux-masaustu] Re: Vodafone 3G Problemi

---------

[Linux-masaustu] Re: Vodafone 3G Problemi

From: Goksin Akdeniz <goksin_at_enixma.org>
Date: Wed, 11 Nov 2009 23:00:57 +0200

> 3g modemimle beraber gelen programın linux desteği yok. Fakat ben modemimi
> sorunsuz olarak tanıttım. Ve internete eriştim.

Vodafone sunduğu modem için Linux-çekirdekte- destek bulunuyor. Bu nedenle
yapılandırmaya gerek yok. Modeminizin çekirdek tarafından tanımlana ağ
arayüzünü öğrenin.

# ifcoonfig -a

ile bunu yapabilirsiniz. Bu arayüzü öğrenin az sonra gerekecek. :)

> Fakat 3g bağlantılarda kota söz konusu olduğu için ve bu kota da normalde
> windows üzerinde çalışan vodafone 3g programında göründüğünden şu anda
> kotamı göremiyorum.

Kotanızı kolaylıkla kontrol edebilirsiniz. Kaydınızı tutmak için Ubuntu
deposundan vnstat kurmanız yeterli. Bazı dağıtımlarda vnstat kurulumda
yapılandırılıyor. Ubuntuda durum nedir bilemeyeceğim. Aşağıdaki
yapılandırmayı kullanırsanız sanırım sizin işinizi görecektir.

vnstat kurduğunuzda root olarak

# vnstat -u -i <modeminiz_nasıl_tanımlanıyorsa>

Bu şekilde aktif hale gecektir. Sizin ttanımladığını modeme ait olan ağ
arayüzünü izlemeye başlayacaktır. Bunu her modemi taktığınızda kendiniz elle
çalıştırabilirsiniz. Veya sürekli kullanıyorsanız cron ile her bilgisayarınız
açtığınızda otomatik olarak çalıştırılmasını sağlayabilirsiniz.

Crontab içine aşağıdaki satırı eklerseniz bu otomasyonu yapmış olursunuz. Bunu
eklemeden önce mutlaka crontab girdilerini kontrol edin. Ben Debian üzerinde
bu şekilde işi çözüyorum.

0-55/5 * * * * root /usr/bin/vnstat -u

Arayüze ait olan kullanımı görüntülemek için ise terminal üzerinden normal
kullanıcı olarak

vnstat

kullanın. Günlük olarak kullanımı görüntülemek için

vnstat -d

aylık kullanımı (toplam olarak) görüntülemek için

vnstat -m

> Ayrıca
> ayarları yaparken apn kısmına internet de yazsam giriyor, vodafone de
> yazsam giriyor. Vodafone'a bu konuda mail attım. Telefonla geri döndüler
> ve linux ile ilgili bilgilerinin olmadığın destek veremeyeceklerini ve
> herhangi bir sorumluluk kabul etmeyeceklerini söylediler. Vodafone 3g
> için apn ayarlarını biliyor musunuz? Veya apn tam olarak ne işe yarar?
> Apn yanlış olduğu için bağlantımın farklı bir tarife üzerinden
> ücretlendirilmesi söz konusu olabilir mi?

APN -Access Point Name kısaltılması olarak biliyorum. APN adını ister vodafone
ister internet yazın fark etmeyecekç. Sonuçta Vodafone ağını
kullanıyorsunuz :) Bu nedenle ayrı bir tarife üzerinden
ücretlendirileceğinizi sanmıyorum.

> Son olarak linux üzerinde
> kullanabileceğim bir kota takip programı tavsiye edebilir misiniz?

Yukarıda önerdim zaten :)
 - People who hate Windows use Linux but people who love UNIX use BSD.
 - Never forget the AMIGA. No computer in history ever made such a big step
forward.
 - "If 386BSD had been available when I started on Linux, Linux would probably
never had happened." Linus Torvalds
Gökşin Akdeniz