[Linux-masaustu] programýn penceresini açýlýþta tanýmlamak

---------

[Linux-masaustu] programýn penceresini açýlýþta tanýmlamak

From: Osman Yozgatlioglu <osman.yozgatlioglu_at_gmail.com>
Date: Sun, 30 Aug 2009 01:03:53 +0300

Selamlar,

Programlarýn açýlýþý sýrasýnda pencerelerinin parametrelerini nasýl veririz?
Þöyle birþeye ihtiyacým var; vaktim olup ta pic programlama çalýþmak
istediðimde temiz bir ekrana geçip hazýrladýðým scripti çalýþtýrýnca
sað üstte editörüm açýlsýn, sað altta konsol açýlsýn, sol üstte gpsim
için yer kalsýn, sol altta acrobat kitabýmý açsýn istiyorum.
Bunu elle yapmak için epey vakit harcanýyor. :)
Kde'de garip bir ayar yaparak programlarýn belli yerde açýlmasý
saðlanabiliyormuþ. Gnome'da felsefe olarak programlarýn kendi
yerlerini hatýrlamalarý bekleniyor. :)
Amma velakin programý çalýþtýrýrken þu koordinalara aç pencereni
diyecek bir metod bulamadým. Ben de Gnome kullanýyorum bu arada.

Ýyi çalýþmalar,
Osman