[Linux-masaustu] Re: İktisat Fakültesi öğrencileri Linux

---------

[Linux-masaustu] Re: İktisat Fakültesi öğrencileri Linux

From: A.Gurcan Ozturk <gurcan_at_gurcanozturk.com>
Date: Sat, 26 Jan 2008 14:58:59 +0200

Merhabalar,

Satir aralarinda oneriler var,

2008/1/26 Serkan Yürük <msyuruk_at_gmail.com>:

> [...]
> da gösteriyor.
>
> m$ ile ilgili görüşlerinize gelince sonuna kadar katılıyorum. Zaten böyle
> bir eğitim planlaması yapmamın da sebebi bu. Ofis artı windows lisansı
> nerden baksanız 300-500 dolara geliyor. Ama dediğiniz gibi bir işe de
> yaradığı yok ödenen bedelin. Buna diğer yazılımları da eklersek opensource
> yazılımlar çok ciddi tasarruf sağlıyor. Ayrıca sağladıkları esneklik ve
> ekstra olanaklar da cabası.
>

> Bilgisayarda neler yapmayı planladığıma gelirsek
>
> * Öncelikle temel ofis işlemleri ki bunun için openoffice yeterli olsa

OpenOffice. Ancak ben daha hizli olabildigi icin cogu zaman Gnome
uygulamalarini (ornegin spreadsheet olarak Gnumeric ) kullaniyorum.

> * Internet kullanımı, eposta, anında haberleşme

Ubuntu icin, Firefox, Evolution (Exchange baglantisi bile var), Pidgin (eski
dost Gaim)

> * CD/DVD yazma, veri yedekleme

Gnome ile gelen gnobaker var sanirim, ama ben K3b kullaniyorum, arayuzu cok
guzeldir.

> * Çok basit düzeyde web sayfası hazırlama (Frontpage, Dreamveawer gibi bir
> arayüzle)

KDE eklentilerini kurarsaniz, Quanta

> * Ağ paylaşımı, çalışma gruplarına bağlanma

Samba. Ayarlari Ubuntu'da hazir gelir aslinda, Domaine bile
baglanabilirsiniz eger ayarlar normalse