[Linux-masaustu] İktisat Fakültesi öğrencileri Linux

---------

[Linux-masaustu] İktisat Fakültesi öğrencileri Linux

From: Serkan Yürük <msyuruk_at_gmail.com>
Date: Fri, 25 Jan 2008 12:53:35 +0200

Merhabalar,

Trakya Üniversitesi İİBF İktisat Bölümünde araştırma görevlisiyim.
Bu dönem Turizm İşletmeciliği bölümünde bilgisayar derslerine gireceğim.
Geçtiğimiz dönemde Windows ve MS Office uygulamaları anlatmıştım.

Bu dönem ise internet güvenliği, açık kaynak kodlu işletim sistemleri ve
yazılımları anlatmayı planlıyorum.
Şu anda ders içeriğimi hazırlamaya çalışıyorum. Okuldaki makinelere Pardus
kuracağım.
Pardus'ta nasıl çalışılır, windows'ta kullanılan programların muadilleri
nelerdir gibi bir içerik hazırladım.
Öğrencilerin bilgisayar bilgisi zayıf.

Bu dersin temel hedefi, öğrencilerin KOBİ'lerde çalışacakları ya da kendi
işletmelerini kuracakları varsayımı ile;
iş hayatında kullanabilecekleri ve lisans ücreti ödemeyecekleri bilişim
alternatifleri sunmak olacak.

Bu noktada sizden bana yukarıda belirttiğim kapsamda bazı tavsiyelerde
bulunmanızı rica edeceğim.

1- Bu kapsamdaki bir eğitim planı için hangi yazılımların üzerinde
durulmalıdır?

2- Tercih ettiğim distro uygun mudur? Birden fazla distro göstermek
istemiyorum; bu öğrencilerin kafasını karıştıracaktır.

3- Linux platformunda çalışabilecek muhasebe yazılımları var mı? Bu
programlarda herhangi bir uyumsuzluk bulunuyor mu?

4- Temel ofis uygulamalarının yanı sıra ERP ve CRM uygulamalarına da girmek
istiyorum. Yaptığım araştırmalarda Compiere yazılımını keşfettim. Sizin
önerebileceğiniz başka bir program var mı? Ayrıca compiere ya da sizin
önereceğiniz program hakkında elinizde belge mevcutsa gönderebilirseniz
sevinirim.

5- Samba kurulumu konusunda ciddi sıkıntı çekiyorum. Açıkçası ümitsiz
durumdayım. Pardus ve OpenSuse üzerinden okuldaki çalışma gruplarına ve
yazıcılara bağlanamıyorum. Bu konuda da basit ve adım adım anlatan bir
yönerge ya da yardım dosyası mevcut mu?

Yapacağınız değerli katkılar için şimdiden teşekkürler.

Selamlar

--
Mehmet Serkan Yürük
Trakya Üniversitesi