[Linux-masaustu] Re: Kile, Tetex ve bitmeyen sorunlar

From: Tolga BALCI (tbalci@gmail.com)
Date: Thu 06 Jul 2006 - 18:34:10 GMT

<--Sanırım mesajı gönderirken bir hata oldu, tekrar gönderiyorum -->

Selamlar,

Projem uzunca bir süredir askıdaydı (aslında hala da öyle). Bu sorun
üzerine kafa yoracak duruma geldim, deneme-yanılma ile şu şekilde bir
çözüm buldum. Preamble bölümüm şu şekilde:

%-----------------------------------------------------------
\documentclass[a4paper,11pt]{report}
\usepackage{anysize}
\usepackage{graphicx}
\usepackage{latexsym}
\usepackage{rotating}

   \oddsidemargin0cm
   \topmargin-1cm
   \rightmargin0cm
   \textwidth16.5cm
   \textheight24.5cm

\usepackage[latin5]{inputenc}
\usepackage[turkish]{babel}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{babel}

\begin{document}
%-----------------------------------------------------------

Şimdi neler olduğuna bir bakalım:

Uğur Bey'in söylediği gibi \usepackage[turkish]{babel} paketini,
inputenc ve fontenc paketlerinden sonra yüklemek ilk önce sorunu
çözmedi. Yine aynı hata mesajlarını aldım. Bundan sonra dökümanın
enconding'ini Kile'ın içinden ISO 8859-9 olarak seçtim. Bir de locale
ayarlarımı Türkçe olarak değiştirince sorun çözüldü gibi gözüküyor.
Locale ayarlarını nasıl değiştireceğini düşünen arkadaşlar için
çözümler şunlar olabilir:

Önce locale komutunu vererek locale'nizin ne olduğuna bakın. Eğer

LANG=tr_TR.ISO-8859-9

veya

LANG=tr_TR.utf8

görüyorsanız, locale'niz zaten Türkçedir. Devamını okumanıza gerek yoktur.

Eğer locale'niz farklı ise:

1. SuSE 9.3 Pro için: YaST->System->/etc/sysconfig
editor->System->Environment->Language->RC_LANG kısmına gelin ve
locale'nizi değiştirin.

2. Gentoo 2006 için: İki dosyada değişiklik yapmanız gerekecek:

/etc/conf.d/keymaps

ve

/etc/conf.d/consolefont

a. Konsole:
KEYMAP="trq"
CONSOLEFONT="iso09.16"

b. KDE:
Konsole->Encoding->Turkish seçilmeli

c. XFree ve XOrg:
Option "XkbLayout" "tr"

d. Profil:
/etc/env.d/02locale dosyanızın olup olmadığına bakın. Yoksa bu dosyayı
oluşturun ve aşağıdaki satırları girin. Eğer varsa şu şekilde
ekleme/değiştirme yapın:
LANG="tr_TR"

e. OpenOffice.org: (AŞAĞIDA YAZILANLARI DENEMEDIM)
#cat /etc/make.conf | grep LINGUAS

eğer LINGUAS değeri "tr"den farklı ise, favori editörünüz ile
/etc/make.conf dosyanızda LINGUAS="tr" olarak değişiklik yapın.
Aşağıdaki komut ile OOo'nun Türkçe sürümünü kurabilirsiniz:

time emerge openoffice

%-----YARDIM GEREKLI-----%

3. Global: Elimde iki adet dağıtım olduğu için diğer dağıtımlar için
sözü pek uygun olmayabilir. Komut satırından yapılacak değişikliğin
tüm sistemler için geçerli olacağını düşünüyorum:

localedef -i tr_TR -f ISO-8859-9 tr_TR.ISO-8859-9

komutu locale'yi DEĞİŞTİRMELİ ancak HATA VERİYOR. Bilen bir arkadaş
düzeltirse hepimiz için çok faydalı olur.

%-----YARDIM GEREKLI-----%

Saygılarımla,
Tolga BALCI