[linux-masaustu] Re: GNOME'u Açınca Ses Neden Kesilir ?

From: Fatih YILDIZ (mfyz@linux-sevenler.org)
Date: Sun 22 Aug 2004 - 16:42:39 EEST

Alper KANAT wrote:

>Merhaba Arkadaşlar,
>
>Slackware Linux 10 kullanıyorum. Dizüstü bilgisayarıma yeni kurdum ve
>sesi alsamixer ile ayarladıktan sonra alsactl store komutu ile
>kaydettirdim. Sorun yok. Ancak startx yazarak X.Org'a ve dolayısıyla ön
>tanımlı masaüstü yöneticisi olan GNOME 2.6'da ses tamamen kısılmış
>oluyor. Sadece volume seviyesi bıraktığım yerde kalıyor, PCM ve diğer
>tüm seviyeler tamamen kısılmış oluyor. Linux Questions.org'a da sordum
>herhangi bir cevap alamadım lütfen yardımcı olun.. Teşekkürler..

hemen aciklayalim
boot edilirken alsamixer yuklenirken restoring mixer levels gibi bi yazi
cikmasi gerek. ben gentoo kullaniyorum. hepsini manual yaptigim icin
biraz kasarak anlamistim.
gentoo'da init scriptlerini kolayca yonetebilecegimiz bir arac var rc-update
alsa-oss initscriptini boot'a atmadigim zaman boyle bir sorunuben de
yasamistim.

ama sen galiba X acilirken yasiyosun bunu...

gentoo.org'daki dokumanlar arasinda alsa guide var. Belki isine
yarayabilir...
Liste uyeliginiz ile ilgili her turlu islem icin http://liste.linux.org.tr web arayuzunu kullanabilirsiniz.