[linux-masaustu] Re: En iyi masaüstü linux?

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Fri 16 Apr 2004 - 19:54:37 EEST

Kurallarina uyarsaniz mandrake uysaldir..
CE surumu icin kararsiz oldugu gibi bir kani var.
Muhtemelen oyle, asil surum duyuruldu sanirim.

RPM kemiklesmis degil, sahsen pek cok uygulamanin
tar.gz halini bulmaniz daha kolay. Ama RPM oldukca kolay :)
Kabul etmek gerek.

Debian kullanmadim.

Redhat artik eskidi. Fedora degil ama Gelecek K 3.0 kullandim.
Bana mandrakeden biraz hantal geldi. Ama gayet etkiliydi.

Slackware kullanirim surekli. Hicbir dagitima degismem.
Ama masaustu diyorsaniz, mandrake olabilir... Tavsiye ederim.

SuSe serisi hep sorun cikardi :) Belki gayet guzel olabilir ama
kisisel olarak bir antipatim var. Debian'a da oyle :)

Web Browser'in ie uyumlu olmasi bir problem. Zira
IE uyumsuz bir browser... Netscape en yakin tepki vereni
sanirim. Eger sayfalariniz IE'de calisiyor Netscape'de calismiyorsa
standartlara uymayan bir tasarimcisiniz demektir :)

Mandrake 10 icin asil surumu bekleyin. Bu esnada digerlerinden
temin edebildiklerinizi deneyin, en rahat hangisinde hissederseniz
kendinizi, onu kisisellestirmekle vakit harcayin.

Tum uygulamalar, hepsinde hemen hemen ayni seklde
calisacaktir. Kimisi biraz ugrastirabilir bazi dagitimlarda, hepsi bu

Saygilar.
Umut Demirhan

Suha> Merhabalar,
Suha>
Suha> Ben son 6 aydır 4 tane linux sürümünü inceledim ve kendime göre birini seçme
Suha> yolundayım. Lakin benim konsoldan çok masaüstü uygulamalarına ihtiyacım var
Suha> mesleğim gereği. Ben bir webmasterim. Benim için öncelik server
Suha> uygulamalarından çok masaüstü uygulamaları. Genel bir kanı var Slackware
Suha> yada Debian diye. Ama bana Mandrake 10 CE daha etkili ve kararlı geldi
Suha> masaüstü uygulamalarında. Wine yi çalıştıramadım bitek (wine başlatılıyor
Suha> diyor ölece kalıyor).
Suha> Debianın 7 cd var ve deneyemedim ama deneyen bir arkadaş varsa mandrake ile
Suha> bi kıyaslama yapabilirse sevinirim. SuSE de var tabi bu arada.
Suha>
Suha> 1. Öncelikle Görsellik ve masaüstü hakimiyeti açısından Mandrake 10, Debian,
Suha> SuSE 9 arasında en hoş ve kararlı sürüm hangisi?
Suha>
Suha> Mandrakenin neden pek tutulmadığını açıkcası anlamadım kullandım ve
Suha> redhatdan slackwareden daha kabiliyetli geldi.Seçenek çoktu. ayrıca şuanda
Suha> linuxda da kemikleşmeye giden bir rpm olayı var bunu da
Suha> destekliyor(slackware sorun çıkarıyor).
Suha>
Suha> Kullanacağım uygulamalar kısaca şöyle.
Suha> Wine
Suha> Web browser ie uyumlu (Nascape , zira yaptığım siteler ie ile izleniyor)
Suha> HTML kod editötü (Macromedianın hotsite tarzı bişey veya wine ile o
Suha> uygulama)
Suha> Flash veya linux tarzı bi flash editörü
Suha> Gimp
Suha> Görsel öğeler (Mplayer vs...)
Suha> Apache
Suha> mysql
Suha> ChiliASP
Suha> perl
Suha> ftp programı
Suha> ve MS access veya mdb leri görebileceğim bir uygulama
Suha> vs... diye gidiyor.
Suha>
Suha> 2. Bunları görsellik ve güç açısından çok iyi idare edebilecek sürüm sizce
Suha> hangisi?
Suha>
Suha> Arkadaşlar bu maile herkesin şahsi görüşlerini bildirmesini rica ediyorum bi
Suha> kaç cevap alabilirsem daha emin adım atacağım.
Suha>
Suha> Şimdiden teşekkürler.
Suha> Suha ÇELiK
Suha>
Suha> Liste uyeliginiz ile ilgili her turlu islem icin http://liste.linux.org.tr web arayuzunu kullanabilirsiniz.
Suha>

dangerous content, and is believed to be clean.