[linux-masaustu] En iyi masaüstü linux?

From: Suha Celik (s_suha@gmx.net)
Date: Fri 16 Apr 2004 - 11:07:50 EEST

Merhabalar,

Ben son 6 aydır 4 tane linux sürümünü inceledim ve kendime göre birini seçme
yolundayım. Lakin benim konsoldan çok masaüstü uygulamalarına ihtiyacım var
mesleğim gereği. Ben bir webmasterim. Benim için öncelik server
uygulamalarından çok masaüstü uygulamaları. Genel bir kanı var Slackware
yada Debian diye. Ama bana Mandrake 10 CE daha etkili ve kararlı geldi
masaüstü uygulamalarında. Wine yi çalıştıramadım bitek (wine başlatılıyor
diyor ölece kalıyor).
Debianın 7 cd var ve deneyemedim ama deneyen bir arkadaş varsa mandrake ile
bi kıyaslama yapabilirse sevinirim. SuSE de var tabi bu arada.

1. Öncelikle Görsellik ve masaüstü hakimiyeti açısından Mandrake 10, Debian,
SuSE 9 arasında en hoş ve kararlı sürüm hangisi?

Mandrakenin neden pek tutulmadığını açıkcası anlamadım kullandım ve
redhatdan slackwareden daha kabiliyetli geldi.Seçenek çoktu. ayrıca şuanda
linuxda da kemikleşmeye giden bir rpm olayı var bunu da
destekliyor(slackware sorun çıkarıyor).

Kullanacağım uygulamalar kısaca şöyle.
Wine
Web browser ie uyumlu (Nascape , zira yaptığım siteler ie ile izleniyor)
HTML kod editötü (Macromedianın hotsite tarzı bişey veya wine ile o
uygulama)
Flash veya linux tarzı bi flash editörü
Gimp
Görsel öğeler (Mplayer vs...)
Apache
mysql
ChiliASP
perl
ftp programı
ve MS access veya mdb leri görebileceğim bir uygulama
vs... diye gidiyor.

2. Bunları görsellik ve güç açısından çok iyi idare edebilecek sürüm sizce
hangisi?

Arkadaşlar bu maile herkesin şahsi görüşlerini bildirmesini rica ediyorum bi
kaç cevap alabilirsem daha emin adım atacağım.

Şimdiden teşekkürler.
Suha ÇELiK