[akgul-duyuru-236] inet-tr 06 basliyor

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 18 Dec 2006 - 00:24:56 GMT

inet-tr'06 basliyor !

XI. Turkiye'de Internet Konferansi 21 -23 aralikta Ankara'da TOBB
ETU'de basliyor. 3 gun 4 paralel salonda yapilan konferans herkese
acik ve ucretsizdir.

Konferansta 10 Panel, 12 seminer ve 23 bildiri oturumunda
90 bildiri sunulacaktir.

Tum merakli yurttaslar davetlidir !
Katilmak isteyenlerin webten kayit olmasini rica ediyoruz.

www.inet-tr.org.tr

www.etu.edu.tr

---------------
--------------

inet-tr '06 - XI. Turkiye'de Internet Konferansi

Tema: İnternet ve Toplum
Slogan: Bilgi Toplumuna Doğru

Program

21 Aralık

10.00-11:30

Açılış Konuşmacıları:
M. Akgül;
Prof. Dr. Tahsin Kesici, TOBB ETÜ Rektörü
Osman Dur, Türksat,
Turhan Menteş TBD,
Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanı

Paneller
21 Aralik
11.30-13.00
Bir Yönetişim Denemesi olarak İnternet Kurulu:
Deneyimler ve Yeniden Yapılanma Arayışları

Ulaştırma Bakanlığı, Bilgi Üniversitesi,
İnternet Kurulu Üyeleri, STK'lar

14.00-18.00
Telekom Altyapısı ve Yeni Teknolojiler :
Özelleşme, Serbestlesme ve Rekabet

Yönetici: M. Ufuk Çağlayan, Bogaziçi Ü.
RK: H. Baha Karabudak, RK
Emin Sadık Aydın, DPT
Yusuf Ara Arıak, Arıak, Telkoder
Erdinc Tekbaş, TK
Uğurcan Ocakoğlu, Kaider
TT, TID, Turksat, STK

22 aralik Cuma
Bilgi Toplumu Stratejisi Panelleri

11.30-13.00
 Örgütlenme ve Yönetişim
DPT, TBD, TUBISAD, TBV, STK'lar

14.00-15.30
 Yazılım Sektörü ve Ar-Ge
DPT, STK'lar
Yonetici: Ali Arifoglu, ODTÜ
BIYESAM: Mehmet Akyelli
TUBIDER: Ibrahim Durak
YASAD, TTGV, STK

16.00-18.00
 e-devlet Kapısı ve eTR
Yönetici: Attila Özgit
Sayistay: Arife Çoşkun
DPT: Hakan Demirtel
Oytek: Altay Elbek
TK: Sezen Yeşil
Turksat, Ahmet Kaplan
STK

23 Aralik

9.30-11.00 Sanal Uzamda Oyun

11:30-13:00 DNS CG Bilgilendirme Toplantisi

14.00-15.30
23 Aralık Cumartesi:
 Bilişim Hizmetleri ve Bilişim Suçları Taslağı
Adalet Bakanlığı, TID, Hukukcular, STK
Eşref Adalı, ITU/Adalet B
Veli Özbek, DEÜ/Adalet B
Gökhan Ahi, İstanbul Barosu
Mehmet Ali Köksal, TBD
Muammer Ketizmen, Ankara U.
Didem Uçar, TIEV

16.00-18.00
 Bilgi Toplumu Sürecinde TBMM ve Siyasal Partilerin Rolü
Siyasal parti Temsilcileri, Sayıstay

MHP: Osman Çakır

============================
Bildiri ve Seminerler
21 Aralik 10.00-11.30

Salon D

Seminer: Linux Nedir? K. Löker

11:30--13:00

Salon A

Panel: Internet Kurulu

Salon B " e-devlet ve Birey "

Y: Abdullah Körnes, TBD
E. Erkul Elektronik Göz ve Gözetim Toplumu (mu?): Türkiye'de Kameralı Hayat, 97
S. Kesim GÜVEN Elektronik Gözetim Aracı Olarak İnternet,36
C. Soykan Bireysel Gizlilik ve Kişisel Verilere Erişim Hakkı,38
M. Yıldız Sanal Teşhir: YEREL YÖNETİMLERİN SABIKALILARI İNTERNETTEN YAYINI,98

Salon C " Teknik I: "

Y: Ali Yazıcı, ETÜ

B. Güngören Açık Kaynak Kodlu Güvenilir Kriptolu Dosya Servisi,4
Y. ÖZEN Web 2.0 değerlendirmesi ve web 3.0 yaklaşımları,51
A. YAZICI Bilgi Teknolojilerinde Yeni Gelişmeler,105

Salon D Seminer: Pardus 2007'nin Yenilikleri, Ç. Onur

14:00-15:30

Salon A Panel: Telekom Paneli -I

Salon B "İnternet Gazeteciliği "

S. Türün Bir Internet Teorisi Cemil Sinasi Türün, 54
F. NİZAM İNTERNET GAZETECİLİĞİNİN GELECEK VİZYONU: GÜNEY KORE OhmyNews GAZETESİ ÖRNEĞİ,64
M. Karaduman Yeni Asır Gazetesi Örneği'nde Yeni İletişim Teknolojileri Kullanımı,58

Salon C " Tarımsal Bilişim I"

Y: Kamil Sındır, Ege Ü.

E. EFE E-ATIKLAR VE ÇEVRE,67
O. Özçatalbaş İnternet Aracılığyla Tarımsal Yayım Uygulamaları ve Türkiye,83
B.Gülçubuk KIRSAL KALKINMADA INTERNET TABANLI BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANIMI,87

Salon D Seminer: Linux Çekirdeği: Dünü, Bugünü, Yarını, E. Meroğlu

16:00-18.00

Salon A Panel: Telekom Paneli-II

Salon B " Toplumsal I "

Y: Dilek Cindoğdu, Bilkent Ü. E. Doğan
İnternet ve Sosyal Hareketler, 61 S. Ozdamar
Internet Çağında Futbol Taraftarlığı: Beşiktaş ve Manchester United Taraftar Sitelerinin Karşılaştırılması,62
İ. SAYLAN TÜRKİYE VE İTALYA ÖRNEKLERİ ÇERÇEVESİNDE E-DEVLET UYGULAMALARI İLE DEMOKRASİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALARI BİR ANALİZ,55
M.Schaal Democratic Text Creation - A Proposal,77
G. Şener INTERNET VE DEMOKRASİ İLİŞKİSİNE DAİR ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM,46

Salon C " Tarımsal Bilişim II"

Y: Ercan Efe, KSÜ

G. ÖZDEMİR E-BAĞCILIK VE ŞARAPÇILIK,72
K. Okyay SINDIR Tarımsal Üretimde Hassas Tarım (Precision Farming) Uygulamaları,85
N. ALÜFTEKİN TÜRKİYE'DE VE AVRUPA BİRLİĞİ'NDE TARIM SEKTÖRÜNDE E-TİCARET UYGULAMALARI:MEVCUT DURUM, GELİŞMELER VE BEKLENTİLER,94
S. M. Say Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği ve Planlamasına Yönelik İnternet Tabanlı Uzman Sistemlerin Geliştirilmesi,95

Salon D Seminer: Subversion ve Trac'a Giriş, A. Bişkin

--------------
-------------
22 Aralık

90:30-11:00
Salon A " Teknik II"
Y: Serkan Orcan, Ulakbim

E. Ulu Common Lisp ile Yazilim Gelistirme,8
B. E. Yıldız Internet Hizmetleri Sunan Kurumlar için Yönetim Standartları:ISO 27001 ve ISO 20000,20
P. A. Akkoç İnternet Protokolü Çoğul Ortam Alt Sistemi (IP Multimedia Subsystem - IMS),33
M. SOYSAL ULAKNET BİLGİSAYAR OLAYLARINA MÜDAHALE BİRİMİ,76

Salon B " Toplumsal II "

Y: Funda Başaran, Ankara Ü.

A. Sargın Kadına Yönelik Şiddet ve İnternet Pornografisi,84
A. KALÇA Bilgi Ekonomisi Sendikal Hareketin Sonumu,26
G. Y. ÖZDEMİR SİBERUZAYDA SENDİKALAR: YENİ OLANAKLAR YENİ SORUNLAR,92
B. GÜNAYDIN Internette İfade Özgürlügü,19

Salon C "E-devlet I"

Y: Selçuk Kavasoğlu, DPT/TBD

A. Oral E-HAZIRLIK VE MEKTUP,27
F.E. Kıvanç e-Devlet Dönüşümünde Kritik Faktörler ve İşletmecilik Açısından Değerlendirmeler,59
O. Çetinkaya E-seçim Uygulamaları için Gereksinimler ve Tasarım İlkeleri,68
C. Aktaş Toplum Teknoloji Merkezlerinin Sayısal Uçurumun Önlenmesinde Rölü,88

Salon D Seminer: Wiki Neki? E. Tek

11:30-13:00

Salon A Panel:
Bilgi Toplumu Stratejisi(BTS): Örgütlenme ve Yönetişim

Salon B " Eğitim I"

Y: Arif Altun, Hacettepe Ü.

A. MARSAP E-EĞİTİM YÖNETİŞİM SİSTEMİNDE YARATICI ÖNDERLİK VİZYONU,82
O. DÖNMEZ UZAKTAN ÖĞRENİMDE EŞZAMANLI VE EŞZAMANLI OLMAYAN İLETİŞİM,75
S. AKTAY TÜRKİYE'DE İNTERNET KAFELER VE İLKÖĞRETİM,66
Ü. ÇAKIROĞLU E- ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN TEKRAR KULLANILABİLİR ÖĞRENME NESNELERİ TASARIMI,69

Salon C " E-devlet II"

S. Melda Sonuvar Sayıştay Kamu Webleri Raporu
F. Turan Türkiye'de E-Devlet Uygulamaları: Devlet Web Sitelerinin Değerlendirilmesi,24
M. Gençer Türkiye İnternet Sitelerinde Standartlara Uyumluluk: Karşılaştırmalı Ölçümler ve Stratejik Açılımlar,43

Salon D Seminer: PostgreSQL 8.2 D. Gündüz

14:00-15:30

Salon A Panel: BTS: Yazılım ve ar-ge

Salon B " Eğitim II "

Y: K. Çağıltay, ODTÜ

J. Akyel 21. Yüzyıl için Yüksek Öğretim Reformu,34
B. KILIÇ BENOGRETKİN : Ulusal Eğitim Altyapısı,41
M. BERİGEL YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANILARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ,56
H.Tüzün
Bilgisayar Oyunlarının Yararları ve Zararları,101

Salon C " Kütüphanecilik-I "

Y: M. Emin Küçük, Hacettepe Ü.

E. S. OĞUZ Sayısal Kaynakların Derlenmesi,42
F. BAYRAKTUTAN Dijital Kütüphanelerde Güvenlik Sorunları,52
D. Fındık Devlet Üniversiteleri Kütüphane Weblerin Değerlendirilmesi ,73
B.Cavas AB-Grundtvig Projesi: Yetişkinler için Elektronik Kitap,25

Salon D Seminer: Linux ile Ağ Yönetimi: C.U.Ayfer, Y.S. Kömür

16:00-18.00

Salon A Panel: BTS: edevlet kapısı

Salon B Bildiri: Eğitim III

Y: Petek Aşkar, Hacettepe Ü.

A.ŞİMŞEK OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTE'LERİN ROLÜ,57
N. Çetinöz İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı İnternet Destekli Açıköğretim Modelinin Değerlendirilmesi,90
H. ÇALIŞ Türk Eğitim Sisteminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Yeri ve Kullanımının Analizi,96
T. SULTAN Türkiye'de daha büyük kitlelere ulasacak bir e-egitim platformu nasıl olmalidir?,14
E. D. Ubeyli Biyomedikal Egitiminde Bilisim Teknolojilerinin Kullanimi,16
M. Kurt Sağlık e-ögrenme Programlarının Değerlendirlmesi (Examination of Online Health Education Programs),53

Salon C " Kütüphanecilik-II "

Y: Doğan Atılgan, Ankara Ü.

B. Karasözen ANKOS ve Elektronik Dergi Kullanımı,32
A. Akyüz Konsorsiyumlarda elektronik kitap satin alim modelleri ve Türkiye örneği: Ebrary,91
A. Kaygusuz Elektronik ortamda konsorsiyum yönetimi,50
İ. Holt Kurumsal Arşiv Yapılanmasında Temel Adımlar : ANKOS Kontrol Listesi ve El Kitabı,31

Salon D Seminer: Linux ile Başka bir Dünya, A. Anar

-----------------
23 Aralık

90:30-11:00

Salon A Panel: Sanal Uzamda Oyun
Mutlu Binark, Günseli Sütçü, Idil Soyseçkin, Harun Yıldız

Salon B " Edevlet III"

Y: Ü. Atalay, İnnova

B. GULER E-avrupa ve Bilgi Toplumu,48
M. A. KORKMAZ E-DONUSUM KAVRAMININ OECD ULKELERINDE KULLANIMI,104
C. Aytun ENFORMASYON TOPLUMU SÜRECİNDE DİJİTAL BÖLÜNME KAVRAMININ ANLAMI VE ÖNEMİ,37

Salon C " e-Ticaret"

A. Mestci Internette Video ve Çevrimi Video Reklamciligi,17
E. Akar Blogla Pazarlama 39
B. Z. Berikol Yeni Ekonominin Finansal Krizlere Etkileri65

Salon D Seminer: Neden Python, O. Yarımtepe

11:30-13:00 Salon A DNS CG Bilgilendirme Toplantısı

Salon B " Teknik II"

V. S. Tunalıoğlu Türkiye'deki Üniversiteleri İnternet'te Daha Görünür Kılan Faktörler,79
O. Bektaş YENİ NESİL IP (Ipv6) VE GÜVENLİK,80
M. İSKENDEROĞLU TRABEZA SECURITY GATEWAY,40
Ruken ZİLAN Gerçek Yaşamda Açık Anahtar Altyapısı Riskleri ve E-imza,106

Salon C " Ar-Ge ve İnovasyon"

Y: Ramazan Pektaş, EMO

B. Yazlık TÜRKİYE'DE TEKNOPARKLAR VE SORUNLARI,44
H. Yılmaz BİRLİKTE ÇALIŞABİLİRLİK YÖNTEMLERİ ve AB 6.ÇERÇEVE PROJESİ ABILITIES,102
B. Güngören AB 6. Çerçeve Programının ve Yedinci Çerçeve Programındaki Değişikliklerin KOBİ Gözünden Değerlendirmesi,3
H.Kilic Elektronik Endustri ve İnovasyon: Bir öneri (innovation: semiconductor industry in Turkey,)13

Salon D Seminer: Firefox ile webi Yeniden Keşfedin, A. Çetin

14:00-15:30

Salon A Panel: Bilişim Hizmetleri Yasası Paneli

Salon B " E-devlet IV"

Y: Ayla Altun, ODTÜ/TBD

Tübitak SPK-İMKB Kamuyu Aydınlatma Platformu,93
Y. Ogurlu İdari Hukuk Açısından e-devlet ,70
C. Colak Sanal Muzeler,47
T. K. Bensghir TÜRKİYE'DE BAKANLIK BİLGİ İŞLEM BİRİMLERİNİN DIŞ KAYNAK KULLANIMI,81

Salon C " Uygulama "

Y: Aslıhan Tüfekçi, Gazi Ü.

B. Güngören Güvenilir Sistem Yedekleme, 5
M. AKSÜT İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN EĞİTİM KADEMELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ,74
S. SAMUR İNTERNET KULLANIMINDAKİ DİL VE KÜLTÜR POLİTİKASI,100

Salon D Seminer: Linux ile Bant Genisliği Yönetimi, S. Kenar

16:00-18.00 Salon A Panel:
Bilgi Toplumu Sürecinde TBMM ve Siyasal Partilerin Rolü

Salon B " Uygulamalar II"

Y: Murat Erten, ETÜ

U. ÇORUH ÜNİVERSİTE YERLEŞKELERİNDE İLETİŞİM GEREKSİNİMİ VE ,71
H. Babadogan Yerel Yonetimler Iletisim Platformu,22
Ö. ZEYDAN KİŞİSEL BİLGİSAYARLAR VE İNTERNET GÜVENLİĞİ,60
S.Şahin Yeni Bir Bilim Dalı: Servis Bilimleri 35
H. Balık Fırat Üniversitesi SMS-WAP Otomasyonu 2

Salon C " Uygulamalar III"

Y: Ali Yazıcı

F. Okay Uygulama Güvenliği,9
H. C. Gunduz Resim İçerikli Spam E-postaların Engellenmesinde Histogram Analizi Yöntemi,45
D. KILINÇ Scripting Desteği İle Uyarlanabilir Uygulamalar Geliştirilmesi,49
A. C. Kınacı Yapay Zeka Teknikleri ve Yapay Sinir Ağları Kullanılarak Web Sayfalarının Sınıflandırılması,78

Salon D Seminer: Uygulama Güvenliğinde Şifreleme, B. Güngören