[linux-ileri] Re: smbfs mount %?ISO-8859-? ?ISO-8859-1?Q??ISO-8859-1?Q?ISO-8859-9

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 26 Sep 2004 - 11:12:05 EEST

> Herkes,
> bana gore "biraz" arastirsa soru sormalarina gerek yok, illaki bulurlar
> sorunlarinin cozumlerini :) degil mi ? bu arada Murat Koç' un son

Pekala artık sıkıldım bu tartışmadan ve son defa bir şey yazacağım sizin
yazdıklarınıza.

Evet bulurlar.

Siz benim bugüne kadar soru sorduğumu veya kaç tane soru sorduğumu gördünüz
mü?

Siz bugüne kadar Serdar Köylü'nün, Enver Altın'ın, Barış Metin'in vs vs nin
sorularını gördünüz mü?

Çözmesini bilen adam çözüyor sorununu. Eğer siz de C, assembly vs vs
öğrenirseniz, olayları ezberlemek yerine mantığını anlamaya çalışırsanız, bol
bol döküman okumayı alışkanlık haline getirirseniz, bir konu ile uğraşırken
README leri FAQ ları okursanız vs vs soru sormadan sorunlarınızı çözersiniz.

Hatta siz geliştirimde bulunursunuz.

Ama ne yazık ki bu size komik geliyor?

Ne yazık ki komik gelse de size sorunuzun cevabı evet esasında soru sormaya
gerek kalmadan sorularını çözebilirler.

Fakat bu beklenen durum değil. Herkesin bu kadar vakti, azmi, sabrı vs vs
olmayabilir ve olmuyor.

Bakın ben kimseye soru sormayın araştırın komple kendiniz bulun demiyorum.
Öyle olsa idi zaten 6 yıldır insanların sorularını cevaplıyor olmaz idim.

Fakat bu listeler öyle veya böyle bölünmüş vaziyette ve bunların içerikleri
var. Bu içeriklere uygun mail atılmalı.

Ama nedense şuraya sor dediğimiz zaman kabahatli biz oluyoruz, cevap vermeyip
yönlendirdiğimiz içibn.

Bunu nedense bu listelerde görüyorum.

Linux-kernel listesi bu işin babalarının olduğu liste ve insanlar oraya oops
ları yolluyorlar ve ne yapacağım diyorlar. Birileri diyor ki bu sorunu
linux-network e sor linux-serial a sor şuraya sor buraya sor diye ama nedense
kimse bunu diyenlere "sen cevap vermede kim verirse versin" demiyor gidip
oraya soruyor ve cevabını alıyor.

Şimdi size sorunuzla ilgili yönlendirme yapıldığı zaman neden gocunuyorsunuz?

Media Server sorusunu soran arkadaş neden gocunmadı? Gitti sordu linux-sohbet
listesine aldı bir sürü cevap belki halletti işini.

Samba sorunu olan da gidip sorsa idi halledebilirdi belki.

Şunu da söyleyeyim linux-ileri listesi açıldığından beri buraya uygun sorulan
soru sayısı belki 10 tane filandır. Ben bu sorulara şuraya sor dediğim zaman
gelen cevaplar ise genelde.

1-) Sen cevaplama o zaman
2-) Niye öyle diyorsun ne olur cevaplasan
3-) Görmezden gel rahatsız oluyorsan
4-) Belki başkası cevaplar

Cevap vermediğiniz zaman sorulara da insanlar sizi onların kölesi zannediyor
ve neden cevap vermiyorsunuz diyorlar.

Oysaki esasında size şuraya sor buraya sor denildiği zaman size yardım
ediliyor. Sizin sorunuzu soracağınız doğru yere yönlendiriyoruz.

Evet linux-ileri listesine sorduğunuz zaman diğer listelere sorabileceğiniz
bütün soruların cevaplarını alabilirsiniz ama bu durumda linux-ileri
listesinin bir anlamı kalmaz.

Hiç düşünüyor musunuz neden bazı soruları direk cevaplarken bazılarına şuraya
sor buraya sor diyorum diye?

Bakın şunu söyleyeceğim ve büyük harfle söylüyorum.

1-) BU LISTELERDEKI HIÇ KIMSE SIZIN HIÇBIR SORUNUZA CEVAP VERMEK ZORUNDA
DEĞILDIR.

2-) SORULARINIZA YAPILAN YONLENDIRMELER SIZI RENCIDE ETMEK VEYA KOTULUĞUNUZ
IÇIN DEĞIL SIZIN CEVABI DAHA RAHAT BULABILMENIZ IÇINDIR.

Bir soru sorduğunuz zaman ve cevap aldığınız zaman bu 2 yazdığımı gözönünde
tutarak cevabınızı yazın.

Kimse sorunlu değil ki burada hayatında görmediği tanımadığı adamı "dur şu
adamı bir rezil edeyim" diye düşüncesi olsun.

> satiri da
> tam bir hmmmm, neyse :) herkese sevgiler...

Son satır nereden çıktığını anlamadığım "GURU" lafına karşı aynı nitelikte bir
cevap idi.

Neden Turgay Zengin'in son cümlesi "Tamamdir, siz gurulara kendi aranizda iyi
eglenceler." de tam bir hımmm diye tepki göstermiyorsunuz da Murat Koç' un son
cümlesi tam bir hımm diye tepki gösteriyorsunuz?

(Yarım bırakılan laflardan nefret ederim, bir söze başlıyorsanız bitirin)
Bitirmeyecekseniz hiç başlamayın.)

Ne varsa artık sanırım anlatmak istediklerim yeterince açık olmuştur bu konu
üzerine daha fazla birşey yazmamım gereksiz olduğunu düşünüyorum ...

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |