[linux-ileri] linux-ileri listesi neden var? (Was: Re: Re: smbfs mount)

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sat 25 Sep 2004 - 19:37:21 EEST

Merhaba,
On Sat, 2004-09-25 at 19:20 +0300, Özgür Gürsoy wrote:
> İnsanlarin basit ve biraz arastirip bulacaklari problemler cumlesi
> biraz garibime gitti... sebebi, gorece kavramlar uzerine dayali olmasi
> olabilir, zira biraz kelimesi gorece. Basit kelimesi gorece. Bunlari kull
anarak
> cumleyi olusturdugunuzda o zaman bu listenin bir anlami kalmiyor. Herkes,
> bana gore "biraz" arastirsa soru sormalarina gerek yok, illaki bulurlar
> sorunlarinin cozumlerini :) degil mi ?

Bu e-posta metnini bu tartismada taraf olmak amaciyla yazmiyorum. Ayrica
asagidakiler tamamiyla kendi dusuncelerim, benden baska kimseyi
baglamamali diye dusunuyorum.

linux-ileri listesi, adindan da anlasilabilecegi gibi, genellikle Linux
isletim sistemi ile ilgili cesitli ileri duzey konularin (kernel module
development, performance tuning gibi mesela -- baska ornek verebilecek
olan var mi?) tartisilmasi icin olusturulmus bir liste.

Bu listeye "smbfs mount" konusunda bir sorunun sorulmasi bence cok uygun
degil. Fakat eger bu soruya bu listede bir yanit verilirse, bu soruya
benzer cok sayida soru bu listeye sorulmaya devam ediliyor. Ondan sonra
da bu isin arkasi gelmiyor, listeleri konulara ve duzeylere gore
birbirinden ayirmanin bir anlami kalmiyor.

Takdir edersiniz ki, LKD listeleri yeni bir hizmet degil. Bu e-posta
listeleri cok sayida insan tarafindan yillardir kullaniliyor.

Ayrica burada yapilan tartismalar, insanlarin daha sonra ayni bilgilere
daha kolay ulasabilmesi icin, web uzerinde arsivleniyor (bu sayede
Google'a smbfs mount yazip Turkiye'den sayfalarda aratirsaniz, sizi ilk
LKD listelerinin web arsivine getirir).

Eger bu gibi degerli veriler uygun bicimde kategorize edilmezse, zaman
icerisinde kullanilamaz hale geliyorlar. Bu sorunu onlemek amaciyla
Turkiye Linux Gonulluleri olarak bir araya geldik ve belirli kurallar
belirledik. Bu listelerde sorunlarini cozmelerine yardim ettigimiz
insanlardan da bu kurallara uymalarini bekliyor, rica ediyoruz.

Eger bu kurallarin yanlis olduklarina inaniyorsaniz, dernek listesinde
bu konuyu gundeme getirebilir ve hatta oylamaya sunabilirsiniz. LKD
demokratik bir ortamdir. Genel kabul goren oneriler toplulugun tumu
adina benimsenir.

Umuyorum daha iyi aciklayabildim.

Saygilar,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part