[linux-ileri] Re: pppd aktifken modeme komut gonderimi?

From: Murat Demirten (murat@debian.org)
Date: Tue 14 Sep 2004 - 11:43:39 EEST

Selam,

Aslinda eger tahmin edilenden daha fazla sorun cikarmayacaksa benim icin
en iyi cozum pppd seviyesinde yapilacak oynamalar gibi gozukuyor. DTR
dustugunde pppd icerisinden command moda gecildigi anlasilacak ve tam bu
noktada baska bir process ile bir bicimde haberlesip, onun adina
komutlari modeme gonderip cevaplari geri dondurecek bir yapi kurmam
gerek. Modem uzerindeki bazi IO'lar sistemde onemli bilesenlere bagli,
onlarin degeri surekli degisiyor olacak ve anlik olarak bu degerleri
okumak gerekecek.

Ancak is cok zahmetli olmaya baslarsa, bir sekilde bazi
yapacaklarimizdan vazgecip, pppd'yi kapatarak tum degerleri okumak ve
sonra tekrar pppd'yi aktif hale getirmek gibi bir cozume gitmek zorunda
kalacagiz. Bunun da her defasinda kaybettirecegi zaman biraz fazla.
Webde yaptigim arastirmalarda benzer sorunu bir kac kisinin daha
yasadigini ancak kimsenin pppd'yi oldurmek disinda bir cozum
gerceklestirmedigini goruyorum.