[linux-ileri] Re: pppd aktifken modeme komut gonderimi?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 14 Sep 2004 - 11:35:32 EEST

Selamlar..

Bunun yolu modemi DCE olarak degilde, DTE olarak kullanmak uzere bir
uygulama hazirlamak olabilir. Ama asenkron bir sistemle calisiyorsunuz.
Modemin ucundaki PPP multi-negotation yapabilir. Yani her hangi bir anda
authentication, network congestion vs. yapabilir. Sizin uygun ani
belirleyip o anda modemi offline hale getirmeniz gerekiyor. Aksi durumda
iki uc arasindaki congestion sekteye ugrayip hattan dusmenize
yolacabilir.

Elbette bu yuku goze alip, kppp gibi bir uygulamayi hazirlamak mumkun.
Dahasi, modemi kontrol etmek uzere pppd'yi oynamaniz da mumkun ki en
kolayi bu gorunuyor. Fakat, RFC1661'in bir hayli karisik oldugunu
soylemek isterim. Bence bu bilgileri ogrenmek icin bu yuke katlanmaya
degmez. Belki sinyal seviyesini ogrenmek zor olabilir ama Hangi
operatore bagli oldugunuz, ilk komut fazinda ogrenilip mesela bir ENV
degiskenine konabilir vs.

Fakat, 'bence' "Degmez ugrasmaya" olan bu yuk, sizce kritik olabilir. Bu
durumda elimizden geleni gene yapariz. Bir tercih yapmalisiniz, pppd'yi
patch edeyim, yeni bir modem-tty arabirimi yazayim gibi..

Saygi ve sevgiler..