[linux-ileri] Re: pppd aktifken modeme komut gonderimi?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 14 Sep 2004 - 11:11:40 EEST

Selamlar..

Orjinal hayes AT modem komut setinde ATD0, 'Ignore DTR' anlamina gelir.
Ve default olarak (ROM default) bu haldedir. Ama baska bir modem bunu
baska sekilde yorumlayabilir.

Bu, DTR'nin ignore edilebilecegi anlamini tasir ve her durumda gecerli
bir cozum olmadigini gosterir.

Diger yandan ATD1, modemin DTR'yi izleyip komut moduna donmesini daha
sonrada ATO0 ile de tekrar on-line state'a gecmesini saglar. Ama, bu
durumda modemi kapatmanin yolu '+++', 'ATH' gibi bir komut yollamaktir.

Simdi, eger ATD1, ATD2 gibi bir komut vermeden, ATD0 ile modemin DTR
hattindan hat kesmesini soylemezseniz, birisi size "\nATH\n" satiri
yollarsa hattiniz hattan dusuverir. Bu chat bebelerine SIK yapilan bir
harekettir..

Hal boyle olunca cogu uygulama modemi sadece 'DTR' hattini kullanarak
kapatmak ister. Ama pppd boyle yapmaz, cunku pppd zaten hic modemle
ilgilenmez. Birisi modemi bir pipe (dogrusu tty) cihazi haline getirir
ve pppd'yi buna baglar. pppd, 'modem' opsiyonuyla DTR'i takip eder hale
gelebilir ki pppd icin bu varsayilan deger. Sonucta, pppd CTS/DTR'yi
kullanarak modemin hang-up vs. islerini halleder.

Kisaca, DTR kullanmadan HANGUP icin bir komut dizesi yeterli oluyor ki
bu bir problem. Bu yuzden uygulamalar DTR icin ATD1, ATD2 gibi settings
kullaniyorlar, modem init icin, bu da DTR degisince hattin dusmesine
sebep oluyor bu bir diger problem..

Iste modemi bu tur kullanmak, modemin bir tur DCE ekipmani olmasi
demek. Bu yuzden isler cetrefillesiyor. Modem DTE ekipmani (Datanin (hat
yonunden) son ulasacagi nokta) olarak duzenlenmesi gerekiyor. Bu elbette
gene AT** seklinde hallediliyor ama bu durumda da baska sorunlar ve
uyusuzluklar cikiyor.

Zorluk burada.. pppd icin, "nomodem" ile DTR kullanimini
engelleyebilirsiniz. Bu ise daha farkli sorunlara yol acacaktir.

Mesele su. Online kalirken modeme nasil bir komut yollamak istiyorsunuz
? Bunun asil gayesi nedir ?

Basitce, farzedelim pppd/kppp/wvdial vs. dtr sinyalini duzeltip, aleti
DTE sekline (! tam olarak olmaz ama o tur bir fonksiyon) cevirdiniz. Ve
diyelim ki 'ATL1XYZ' gibi bir komut yolladiniz. Yollamak bir eziyet,
cunku modem cihazi busy. Low-level ugrasip dogrudan FIFO'ya
yazabildiginizi farzedelim. 'OK' cevabi gelince bu interrupt uretecek ve
dogrudan uygulamaya gececek. Uygulama kendi ppp-ncp vs. fazinda bu
cevaba ne oluyoruz diyecek :(( Yani sorun buyuk..

Bir cozum, bir uygulama yazip modemi tamamen kontrol altina alarak pppd
vs. her neyse onun tty uzerinden calistirilmasi olabilir. Bu durumda
maliyeti ne yapmak istediginiz belirler. Kuyruklar, buffer'lar, dial
sequence vs..

Saygi ve sevgiler..