[linux-ileri] Re: pppd aktifken modeme komut gonderimi?

From: Murat Demirten (murat@debian.org)
Date: Mon 13 Sep 2004 - 22:40:45 EEST

Selamlar,

Aslinda problemin cozumunu buldum ancak daha kolay bir yol olabilirmiyi
merak ediyorum (pppd'nin koduyla oynamadan)

Soyleki, modemler komut modundan data moduna gectikten sonra, data
modundayken eger DTR sinyali 0'a cekilirse komut moduna dusuyorlarmis
(bingo). Komut moduna dusurup bu konumdayken (DTR = 0) istedigim
komutlari gonderip cevaplarini alabiliyorum. Tekrar data moduna gecmek
istedigimde once DTR = 1 yapiyorum. Ardindan modeme ATO komutunu
gonderiyorum, ve tekrar data moduna geciyorum.

Modemin DTR 0 olunca komut moduna donmesini saglamak icin modem init
komutlarinda bende AT&D=1 'i kullanmak gerekiyor, bir kac alternatif
init komutu daha var farkli markalar icin.

Simdi buraya kadar her sey ok, minicom ile baktigimda kusursuz calisiyor.

Ancak pppd calisirken sinyali disaridan 0'a cektigimde modem komut
moduna geciyor fakat pppd uygulamasi icin kullanilabilir durumda
dolayisiyla disaridan ikinci bir uygulama ile modem portuna okuma yazma
yapamiyorum. (Modemin komut moduna gectigine eminim zira DTR = 0 yapilir
yapilmaz artik aga paket gonderemiyorum)

Cozum pppd kodlari icerisinde komut modunu karsilayip, komut modundayken
ikinci bir program icin bazi isler yapmasini saglayacak degisiklikleri
yapmaktan geciyor. Bu noktada, eger duzgun anlatabildi isem :) isleri
kisaltabilecek bir onerisi olan var mi?