[linux-ileri] Re: iptables ve tc

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Fri 10 Sep 2004 - 12:01:18 EEST

Serdar =?ISO-8859-1?Q?KÖYLÜ?= wrote:

>Selamlar..

>http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/inettr-2002/advroute.sxi
>http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/iptables-051002.sxi
>
>Bu notlari incelerseniz, paketlerin routing bilesenlerine ugramak uzere
>gectigi yolu daha iyi anlayabilirsiniz. FORWARD zincirinde yapacaginiz
>mark islemi, routing islevinde etkisiz olacaktir. Bu sonucta sadece
>classless (TBF gibi) kuyruk yonetimlerinin uygulanabilmesi anlamini
>tasir. Kisaca ve kabaca giden toplam bantgenisligini ayarlayabilirsiniz.

> [...]

ilginize tesekkurler.

onceki yazdiklarimi elbette deneme olarak kullandigim bir makinada
(fedora2 tek ethernetli) yapiyordum. aklima deneme amacli kullandigim
makinada ftp yi sinirlamak geldi. gatewayden ciktigindan zaten passive
ftp kullaniyor olmali diye dusundum.

verdiginiz linkleri inceliyorum.
ek olarak:
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/ADSL-Bandwidth-Management-HOWTO/how-it-works.html
http://www.szabilinux.hu/bandwidth/
bu linkler de bu konuyla ilgili kaynak arayan arkadaslar icin faydali
olabilir.

Alper Bey ve size tekrar tesekkur ediyorum.

iyi calismalar

--
Mesut Guler
Egemen Yazilim