[linux-ileri] Re: VGA Controller Olmadan Klavye Kullanimi - Acil :)

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sat 09 Oct 2004 - 13:09:25 EEST

> [...]

> select ile 6 fd dinliyorum ve klavye isinin de burada olmasi gerekiyor.
>
> fcntl(0, F_SETFL, FASYNC); veya FNDELAY de bu durumu degistirmiyor, tusa
> basildigi anda okumak icin herkes curses apilerini ve dolayisiyla
> terminal uzerinden yontemleri onermis. Klavyeye basildigi anda, enter
> tusunu beklemeden okumanin bir yolu yok mu? Yoksa, cozum olarak,
> terminal de kullanamayacagimiz dusunulurse, input API uzerinden okuma
> yapmak mumkun olabilir mi? Yukarida da belirttigim gibi tek amacim, tty
> kullanmadan, basilan tus kodunu aninda algilayabilmek :)

Yapılan herşey genelde bir tty nin var olduğuna göre düzenlenmiş :)
tty olduğu zaman kolay istediğin şey. Zaten yapıyorsun sen de.

Peki dummy_console ile denedin mi?

DUMMY_CONSOLE=y ile tty istekleri dummy olarak kaşılanır. ROW ve COLS 80x25
için define edilmiştir. Bu şekilde console sahip olmadan dummy_console ile
aslında istediğini yine yapabilirsin.

Her kernel açılırken Console: colour dummy console 80x25 şeklinde bir ibare
görürsün. Bu işte daha herhangi bir console driver enable edilmemişken ve
herhangi bir tty yok iken olan consol driverdir.

Bununla esasında istediğin şeyi yine yapabilirsin gibime geliyor.
DUMMY_CONSOLE=y olsun. Bunun dışında zaten sahip olduğun herhangi bir console
driver yok değil mi? Geçiş yapamadığı sürece dummy console kalmaya devam
edecektir. Bu durumda sen de dummy console üzerinde kodunu yine
çalıştırabileceksin.

Bunun dışında aklıma şimdilik başka birşey gelmiyor.

glibc de tcsetattr e bir de drivers/char/keyboard.c daha fazla yardımcı
olacaktır sanırım.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant