[linux-ileri] Re: EnderUNIX 10. Yazilimi qSheff'i Sunar!

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 08 Oct 2004 - 23:02:05 EEST

> Merhaba,

> extern int errno ifadesini int errno seklinde degistirmek gecici bir
> cozum olabilir fakat bu seferde olusabilecek hatalari gormenizi
> engeller, bunun yerine koda #include <errno.h> eklemeniz daha
> uygundur.
> .

Öncelikle qmail sevmem :) qmailcilerde yatsınlar kalksınlar inter7 e dua
etsinler :p

Neyse Barış kızma ama kodu standartlara (C99) uymadan ve eksiklerle dolu
yazmışsın.

Sorun sadece errno da deÄŸil.

sadece main de kullanılan fonksiyonların static yapılmaması, sadece sprintf
yapılacak 2 satır için func.c de fonksiyon tanımlanması, void olarak define
edilen fonksiyonların return değerlerinin olması ilk bakışta gözüme
çarpanlar.

Birisi sormuştu production sistemde kullanayım mı diye. Hayır kullanmayın
derim.

Uluslararası düzeyde bu programların yarışmasını istiyorsak biraz daha özenli
kod yazmamız gerektiğini düşünüyorum. En azından standartlara uygun olarak
yazmak gerekir.

Kötü eleştiri değil öeri olarak algılayın lütfen.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |