[linux-ileri] Re: Arp refresh time

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 26 May 2004 - 10:23:21 EEST

Selamlar..

> Onceki mesaj eksik oldu düzgün şekli
> aşağıdadır.
>
> Aslinda problemimi daha once anlatmistim (lkd senligi
> 2004) ama listedeki diger arkadaslarinda faydalanmasi
> icin bir kez daha aktarayim.
>
> Benim sorunum bilgisayar acildiktan sonra (mdk 9.2 mdk
> 10.0) internet baglantim bir sure duzgun calisiyor ama
> daha sonra kesiliyordu. Konsoldan ping atmayi
> denedigimde ise "No buffer available "mesaji
> aliyordum. Google da biraz arastirmadan sonra sorunun
> arp kasesinin dolmasindan kaynaklandigini gordum.
> Gercektende arp -v komutunu verdigimde kasede
> [...]

APR Cache o kadar kritik degil. Sizin sorununuz, network'un hatali
dizayn edilmsi olmasi. Layer 1 Broadcast domainini bu kadar genis
tuttugunuz sure bu sorun gozlenmeye devam edecektir. Siz ARP timeout
zamanini dusurseniz bile bu cache uzerinde cok sayida girdi
toplanmayacagi anlamina gelmez. O network orada oldugu surece bu sorun
surecektir. Kaldiki, Kuznetsov'un neigh.c icine ARP kodunu eklemesinden
beri ARP girdileri kmalloc(size, GFP_KERNEL) ile dinamik olarak
turetiliyor diye hatirliyorum. Belki sonra degismistir. Ama sanmiyorum.
Yanlis biliyorsam duzeltin, ARP girdileri dinamiktir, lazim oldukca yeni
girdiler acilir. Bu sekilde ARP Cache doldu demesi biraz zor gibi
gorundu gozume..

Kabaca, sizin sorununuzun ARP ile alakali olmamasi muhtemel. Bu hatayi
gordugunuz dmesg ciktisina bakmamiz mumkun olabilir mi?

Saygi ve sevgiler..