[linux-ileri] Re: Arp refresh time

From: Serbülent ÜNSAL (ozgurruh_s@yahoo.com)
Date: Tue 25 May 2004 - 15:17:26 EEST

Onceki mesaj eksik oldu düzgün şekli
aşağıdadır.

Aslinda problemimi daha once anlatmistim (lkd senligi
2004) ama listedeki diger arkadaslarinda faydalanmasi
icin bir kez daha aktarayim.

Benim sorunum bilgisayar acildiktan sonra (mdk 9.2 mdk
10.0) internet baglantim bir sure duzgun calisiyor ama
daha sonra kesiliyordu. Konsoldan ping atmayi
denedigimde ise "No buffer available "mesaji
aliyordum. Google da biraz arastirmadan sonra sorunun
arp kasesinin dolmasindan kaynaklandigini gordum.
Gercektende arp -v komutunu verdigimde kasede
bulundugum networke ait en az 800 ve uzeri sayida
kayit bulunuyordu (su anda (fedora core 1 kullaniyorum
) ayni komutla sadece 4 kayit gorunuyor). Benim
buradaki amacim arp timeout zamanini dusurerek kasede
maximum 10-15 arasi kayit bulunmasi ve boylece arp
kasesinin sismesinin onlenmesi.

onerinizi dikkate alip biraz daha dokuman okuduktan
sonra su sonuclara ulastim.

1- Ben yanlis terimi ariyormusum her yerde arp refresh
time diye aradigim sey aslinda arp cache timeout mus
:)

2-Bunlarin sonucunda asagidaki cozumu okudum. Eger
hatam varsa lutfen duzeltin.

Bir ARP girisi son kullanimindan gc_stale_time saniye
sonra silinebilir (stale) hale gelir. Cöpcü (Garbage
collection) her gc_interval saniyede bir (eger kase
girisi silinebilir ise ) calisir ve girisi siler.
Ancak ARP kasesindeki bir giris baska bir giris
tarafindan kullaniliyorsa (mesela route kasesindeki
bir giris tarafindan ) silinemez. Bu durumda ARP
girisi normal durumdan silinebilir (stale) duruma
gececektir ama silinmeyecektir. Bu durumda route
kasesindeki giris silinmeden ARP girisi
silinmeyecektir. route kasesindeki giris
proc/sys/net/ipv4/route/gc_timeout saniye kadar sonra
yok oldugunda Cöpcü bir sonraki temizliginde bu girisi
silecektir.

Bu durumda sanirim gs_stale_time ve gc_interval
degerini dusurmem yeterli olacaktir. (belki
base_reachable_time degerini dusurmem ve
delay_first_probe_time degerini yukseltmem de
gerekibir ama tam olarak emin degilim. Bu konudaki
fikirlerinizi de beklerim ).

--- Serdar KÖYLÜ <serdarkoylu@fisek.com.tr> wrote: >
Selamlar..

> Kernelden yapabilirsin. Ama neden yapmak istedigin
> onemli. Ustelik bu
> basit bir islemde degil:
>
> /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/anycast_delay
> /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/app_solicit
> /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/base_reachable_time

/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/delay_first_probe_time

=====
BE THE SOURCE WITH YOU