[linux-ileri] Re: Arp refresh time

From: Serbülent ÜNSAL (ozgurruh_s@yahoo.com)
Date: Tue 25 May 2004 - 15:04:52 EEST

1- Ben yanlis terimi ariyormusum her yerde arp refresh
time diye aradigim sey aslinda arp cache timeout mus
:)

2-Bunlarin sonucunda asagidaki cozumu okudum. Eger
hatam varsa lutfen duzeltin.

Bir ARP girisi son kullanimindan gc_stale_time saniye
sonra silinebilir (stale) hale gelir. Cöpcü (Garbage
collection) her gc_interval saniyede bir (eger kase
girisi silinebilir ise ) calisir ve girisi siler.
Ancak ARP kasesindeki bir giris baska bir giris
tarafindan kullaniliyorsa (mesela route kasesindeki
bir giris tarafindan ) silinemez. Bu durumda ARP
girisi normal durumdan silinebilir (stale) duruma
gececektir ama silinmeyecektir. Bu durumda route
kasesindeki giris silinmeden ARP girisi
silinmeyecektir. route kasesindeki giris
proc/sys/net/ipv4/route/gc_timeout saniye kadar sonra
yok oldugunda Cöpcü bir sonraki temizliginde bu girisi
silecektir.

Bu durumda sanirim gs_stale_time ve gc_interval
degerini dusurmem yeterli olacaktir. (belki
base_reachable_time degerini dusurmem ve
delay_first_probe_time degerini yukseltmem de
gerekibir ama tam olarak emin degilim. Bu konudaki
fikirlerinizi de beklerim ).

--- Serdar KÖYLÜ <serdarkoylu@fisek.com.tr> wrote: >
Selamlar..

> Kernelden yapabilirsin. Ama neden yapmak istedigin
> onemli. Ustelik bu
> basit bir islemde degil:
>
> /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/anycast_delay
> /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/app_solicit
> /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/base_reachable_time

/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/delay_first_probe_time

=====
BE THE SOURCE WITH YOU