[linux-ileri] Re: Arp refresh time

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 25 May 2004 - 09:50:34 EEST

Selamlar..

Kernelden yapabilirsin. Ama neden yapmak istedigin onemli. Ustelik bu
basit bir islemde degil:

/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/anycast_delay
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/app_solicit
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/base_reachable_time
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/delay_first_probe_time
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_interval
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_stale_time
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh1
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh2
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh3
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/locktime
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/mcast_solicit
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/proxy_delay
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/proxy_qlen
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/retrans_time
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/ucast_solicit
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/unres_qlen

Bunlarin hepsi refresh time dediginiz seyle alakali seyler. Bunlarin
belli kombinasyonlari ile dilediginiz refresh patternini
uygulayabilirsiniz.

2.4 kernellerde (2.6'da da ayni saniyorum) arp istekleri basit zaman ile
degil rasgele (sozde) araliklarla verilir. Ustelik karisik (nispeten)
bir algoritma kullanilir ki, dead gateway'lar kolayca safdisi
edilebilsin..

Sonucta ayrinti icin kernel icindeki txt dokumanlari okumaniz tavsiye
olunur...

Saygi ve sevgiler..