[linux-ileri] LDAP ve Distribution List

From: Selcuk Demirci (demirci_selcuk@yahoo.com)
Date: Sun 23 May 2004 - 15:48:53 EEST

Selamlar.

Kullanicilara adres defteri saglamak icin openldap
kullaniyorum. Tanimlamalar ve kullanici girisleri
yapildi. Herhangi bir mail client (Outlook, Ximian)
ile ldap sunucumdaki kullanici listeme ulasabiliyorum.

Yapmaya calistigim bir distribution list yaratmak,
mevcut kullanicilari bu listeye eklemek ve tum listeye
mail gonderebilmek. groupOfNames objectclass'i
kullarak bir grup yarattim. Yarattigim bu grubun
ismini Outlook client gorebiliyor. Hatta sol tarafinda
bu objenin bir grup olduguna isaret eden ikon da
gorulebiliyor. Fakat tum denemelerime ragmen bu grup
icine kullanicilari(member) ekleyemedim.

groupOfNames objectclass "cn" attr. kullanimini
zorunlu tutuyor. Ek olarak "member" attr. ile
kullanicilar gruba dahil edilebiliyor(mus).

Bu konudaki tecrubelerinizi benimle paylasabilirseniz
sevinirim.

Simdiden tesekkurler.
Selcuk.