[linux-ileri] Re: Linux'da güncelleme

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Thu 06 May 2004 - 02:48:09 EEST

Selamlar;

On Wed, 2004-05-05 at 23:04, Onur Kucuk wrote:
> Merhaba,
>

> Oncelikle eline saglik, guzel bir gentoo introduction olmus :)

> Bu derleme islemi icin diger makinalarin illa gentoo olmasi gerekiyor
> mu, ya da gentoo olmasi fazladan bir avantaj getiriyor mu ?
>
> Daha dogrusu gentoo distcc ye bazi ozel ekler vs. yapiyor mu?
>
> (distcc benim bildigim preprocessing vs. yi ana makinada yaptiktan
> sonra derleme islemi icin diger makinalara iletiyor ilgili veriyi)

Doğrusun, linkleme işlemi derlemenin yapıldığı makinada diğer işlemler
kümenin diğer parçalarında yapılıyor. Gentoo distcc için şu an patch
yada v.s içermiyor yani release edilen neyse onu kullanıyor. Herhangi
bir linux hatta m$ bile paralel derleme için kullanılabilir.

Fakat buradaki problem şu gcc'nin versiyonları aynı olmalı ki problem
minimum olsun. Onun için gentoo dedim yazarken örneğin gentoo x86
ağacında kararlı gcc'nin versiyonu 3.3.2-r5. Muhtemelen daha eski bir
gcc ile başka makinalar kümeye katılırsa problem çıkacaktır. Tabi
çıkmaması da olası, ABI farkı yada 2 serisi 3 serisi farkı yoksa
probleminde çıkacağını sanmam ama ben hiç denemedim farklı gcc
versiyonları ile deneyip görmekte yarar var :)

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu