[linux-ileri] Re: Acil... Problem Nedir Bileniniz Varmı??

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 31 Mar 2004 - 09:30:45 EST

    Önce merhaba,

    > umount2: Device or resource busy
    > umount: /dev/ide/host0/bus1/target0/lun0/part8: bağlanmadı
    > umount: /mnt/win_e: Illegal seek

    biliyoruz bilmesine ama biraz daha detay verseniz. Buradan anlaşılan
    şeyler şunlar:

    sizin extented partition var bunda /dev/hda8 de vfat veya ntfs file
    sistem var. ki büyük ihtimalle vfat gibi. siz bu mount etmişssiniz
    umount etmeye çalışıyorsunuz ama başka birşeyler kullandığı için
    edemiyorsunuz o yüzden bu nedir diye soruyorsunuz.

    Şimdi devfs kullanıyorsunuz ki büyük ihtimalle automount türü birşey var
    bu durumda büyük ihtimalle mandrake kullanıyorsunuz. umount ve
    baglanmadı demesi ise ayrı olay zaten :)

    şimdi yukarda yazanlardan benim (ve diğerlerinin) birşeyler çıkarması
    ile uğraştırmadan ne kullandığınızı ve yaptığınızı ve ne olmadığını
    doğru düzgün yazsanız daha iyi olmaz mı idi?

    fuser -v /mnt/win_e

    ile bakın o dizini hangi process kullanıyor. Ondan sonra o process i ya
    kill edin ya da bir application filan ise onu sonlandırın ve sonra
    umount yapmaya çalışın.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part