[linux-ileri] Re: Elektrik Kesintileri

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 31 Mar 2004 - 02:21:45 EST

    > Merhaba...

    Merhaba,

> [...]
    > zaten soylemisti ve ben de oradan bakarak unix://7100 'u silme cozumunu=20
    > buldum. Cunku baska birsey soylemiyordu. Ayrica sorunun yazildigi log=20
    > dosyasini linuxquestions.org 'a da yazdim. Tek cevap geldi su ana kadar=20
    > o da tam cozum olamadi. Linux'u neden onarmadiniz diye sormussunuz.=20
    > Benim arastirarak yapmam cok uzun sureceginden, yapmam gereken de isler=20
    > oldugundan boyle yapmak zorunda kaldim. Kaldi ki tek basima cozumun=20
    > nasil olacagini da kestiremeden bir onarim yapmam soz konusu olamazdi. O=20

    Şimdi bakın siz elektrik kesintisi olduktan sonra size filesystem repair
    console geldiğinde sürekli reboot ettirerek belik ilk seferde
    düzeltilebilecek olan filesystem i komple bozmuşsunuz.

    Bu ilk hatanız.

    Buna tamam diyelim fakat ikinci hatanız (genelde yapılan bir hata)
    yaptıklarınızı buraya anlatırken detaylı bir şekilde sisteminiz hakkında
    bilgi vermiyor olmanız.

    Örnek diyorsunuz ki sisteme X den giriş yapmaya çalışıyorum ama
    giremiyorum. Peki hangi pencere yöneticisini kullanıyorsunuz? Onun
    loglarına baktınız mı?

    xdm, kdm, gdm bunları açılışta disable edip giriş yapmaya çalıştığınız
    kullanıcı ile sisteme login olup startx ile başlattığınız zaman sorun
    oluyor mu idi?

    rpm ile sistemdeki değişmiş olan binaryleri check ettiniz mi? özellikle
    kullandığınız pencere yöneticisi ile ilgili olanları?

    yani size sorulması gereken ve önceden sizin yapmış olmanız gereken bir
    sürü adım var sorunuzu sormadan önce.

    Neden bunları yazıyorum? Yine liste tartışması olacak ama burası
    linux-ileri listesi değil mi? Sorunuzu bu şekli ile linux-başlangıç veya
    diğerlerine sorsanız tamam. Ama buraya soruyorsanız da en azından bir
    takım şeyleri yaptıktan sonra ve bunları bunları yaptım bunlar oldu
    şurada şunu dedi işte bunlarda çıktıları şeklinde sormanız gerekir.

    Ancak bundan sonra size doğru düzgün yardım edebiliriz.

    Misal geçenlerde bir tane USB ADSL modem sorusu gelmişti. Soran kişi ne
    güzel anlatmıştı neler yaptığını neler aldığını biz de yardımcı
    olabildik.

    Linux-ileri listesine sorulması gereken sorular için güzel bir örnekti
    diye düşünüyorum.

    > Cevabiniza tesekkur ederim ama soyle bir yazdiklariniza bakilirsa=20
    > yardimi birakip bana ogut vermekle yetinmissiniz. Ben dagitimimdan=20
    > memnunum; Suse kullanmaya calistigimda dogru suruculeri kurmama ragmen=20
    > nForce anakartimdaki ethernet karti ile ses suruculeri kurulmuyordu.=20
    > Oysa Fedora'da donanimla ilgili asla bir sikinti yasamadim. Debian=20
    > derseniz de henuz denemedim ama denemeyi dusunuyorum.

    Bakın sorunuzu hatırlamıyorum. Fakat şunu söyleyebilirim eğer Fedora da
    kullanabiliyor ama SuSE de sorun yaşıyorsanız ben size o iki kartı
    beraber istediğiniz her dağıtımda kullandırırım.

    Sadece yeterli girdi yapmanız gerekir ki çıktı alabilesiniz.

    > Sizin kadar olmasa da ben gectigimiz yazdan beri Linux ogrenmeye=20
    > calisiyorum ve sorunlarimi da bugune kadar elimdeki 2 adet kitaptan,=20
    > Google vb net sitelerinden aratarak halletmeye calistim. Yanlis yaptigim=20
    > yerleri soylemeniz elbette ki dogal; tesekkur ederim ama cozume nasil=20
    > ulasabilecegimi biraz isin teknigine girerek anlatmanizi beklerdim. Yine=20
    > de tesekkur ederim.

    dediğim gibi tekniğine gireriz fakat girdi olması gerekir.

    Neyse geçmiş artık sanırım.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part