[linux-ileri] Re: load average nedir?

---------

From: Cem Ahmet MERCAN (HBM) (mercan@be.itu.edu.tr)
Date: Fri 19 Mar 2004 - 04:38:45 EST

            Merhaba;

            Oncelikle cok teknik bir aciklama olmayacagini soyleyeyim. Teknik
    aciklama icin biraz google. :) bir link isterseniz:
    http://www.luv.asn.au/overheads/NJG_LUV_2002/luvSlides.html
    bu linkte idealinin 3'un altinda oldugu yaziyor.

            Genel olarak load average CPU'nun 1 5 15 dakikalik doluluk
    oranini (cpu'nun bekleme listesinde kac is oldugunu) gosterir. Ayrica sunu
    belirmeliyimki bu sayilar cpu adedine gore degerlendirilmeli. Mesala 4
    load average 1 cpu makina icin cok yuksekken 16 cpu icin sistemin rahat
    oldugu anlamina geliyor. Eger 1 cpuyu %100 mesgul edecek is varsa 1, daha
    az ise 0 ile 1 arasi, eger cpu tum islere yetisemiyorsa 1 den yukarida
    degerler alir. (bekleyen is var).

            Yukardaki sayilari eger birden fazla cpu varsa cpu sayisi le
    carpin. CPU sayinizdan buyuk bir deger goruyorsaniz makineniz yapacagi
    islerin bir kismina bekle diyor.

    --- Fri, 19 Mar 2004 tarihli iletisinde Erçin EKER soyle diyordu: