[linux-ileri] guvenli network

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 13 Mar 2004 - 13:16:31 EST

    Degisik konulari iceren bir sorum oldugu icin bu listeyi tercih ettim.

    Active Directory uzerinde calisan bir Windows 2000/2003 intranet
    ile ugrasiyorum. Active directory secimi benim degil yonetim kademesinin
    dolayisiyla bununla yasamak durumundayim.

    Sistemde 300-500 arasi bilgisayar ve kullanicisi mevcut. Tum kullanicilar
    Windows 2000/XP kullanmakta. Active directory uzerinden login olmaktalar.

    Benim amacim:
    Active directory uyesi olmayan bilgisayarlarin hicbir sekilde ag hizmetlerinden
    faydalanamamasini saglamak

    DHCP serverimi linux uzerinde kurdum. leases dosyasini surekli
    takip altinda tutuyorum, dhcpye kayitli bilgisayara uzaktan active
    directory icerisindeki yonetici hesabiyla login olup kontrol ettikten
    sonra eger kacak bir bilgisayarsa toplevelda duran ikinci bir linux
    bilgisayarin interface'leri icerisine o ip adresini ekliyorum ve trafik
    almasini engelliyorum. genelde ise yariyor.

    Bu konuda ipsec vs disinda baska ne yapabilirim?
    sisteme kacak olarak birisinin getirip notebook ya da normal
    bilgisayarini takmasini engellemenin bir yolu var mi?

    Bir baska alternatif olarak aklima mevcut sistemlerin MAC adreslerini
    kaydetmek geldi, ancak daha sonra bunu kullanarak nasil bir engelleme
    yapabilecegimi cozemedim. Yani kacak MAC adresine nasil bir kotuluk
    yapabilirim?

    saygilar.
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.