[linux-ileri] Re: swap space

From: Ali Avci (mozaik@hotpop.com)
Date: Fri 04 Jun 2004 - 10:24:35 EEST

Merhabalar,
Oracle'ın kullanımına göre, kullandığı SGA vs. alanlarını daraltın.
Hele hele Oracle 9i ve sonrasını kuruyorsanız, yanında oracle için özel
APACHE ve
bunun gibi ağır yüklü servisleri yükler.

Size tavsiyem, Oracle'da eğer bellekte sorun yaşıyorsanız, dedicated
process yerine shared process kullanın.
Oracle'a bağlanan kullanıcılara performansı iyi tutabilmek için ve tüm
isteklere aynı anda cevap verebilmek için default olarak her
connection'a karşılık bir process başlatır (dedicated dediğim).
Kullanıcı sayınız çok değil, belleğinizi arttırmanız olanaksız ve veri
tabanından çok performans beklentiniz yoksa shared process'e geçirin.
Database'i kurarken ayarlanıyor. Nasıl yapıldığını bilmiyorum. Çünkü her
versiyonda 8.0, 8i, 9i, 9i2 farklı farklı kurulumlar vardır. Ezberlemek
anlamsızdır. çünkü bilgi birikimlerinizi her yeni versiyonda çöpe
atmanızı istiyorlar. (paranoid bir yaklaşım ama öyle). Konudan fazla
sapmadan, çözümünüz Oracle ayarlarındadır. İşletim sisteminde değil.

PostgreSQL hiç kullanmadım ama okuduklarım beni çok etkiledi. 8-10
yıllık bir oracle veri tabanı tasarımcısı ve uygulama geliştiricisi
olarak. İlk kez başlıyorsanız bakmanızı ve değerlendirmeye almanızı
tavsiye ederim.

Saygılarımla,

Ali AVCI

Umarim harfler bozuk cikmaz.